Minggu, 08 November 2015

Akupunktur Untuk Kawalan Sakit

Akupunktur Untuk Kawalan Sakit

Perubatan Cina atau akupunktur adalah satu bentuk pengganti rawatan yang menggunakan taktik diletakkan jarum kecil dalam bahagian-bahagian tertentu tubuh untuk menggalakkan penyembuhan. Proses ini timbul di China lebih daripada tiga ribu tahun yang lalu.

Kajian perubatan Cina telah mendedahkan ia melancarkan hormon dan dynorphins. Selain itu, ia kesakitan kesan konsep serta kesakitan menghasilkan utusan dalam badan anda. Ia dianggap bahawa akupunktur termasuk kesan utama pada ciri-ciri sistem saraf pusat. Kelebihan akupunktur untuk mengawal kesakitan terapi elektrik akan dimasukkan di bawah.

Akupunktur telah beransur-ansur dibuat jaraknya ke dunia barat. Sijil dari Pertubuhan Kesihatan Sedunia sebagai teknik terapi selama empat puluh pelbagai isu penjagaan kesihatan seperti sakit jangka panjang telah memberikan amanah kepada akupunktur.

Bentuk akupunktur untuk mengawal kesakitan disokong oleh kajian:

Migrain ringan kepada sakit kepala yang teruk, sakit kepala Kebimbangan, ketidakselesaan leher yang teruk, Mid kembali kesakitan, Side talian bersama kecederaan tisu lembut, tulang dan ketidakselesaan sendi, saraf saraf, Penderitaan Pelvik, sindrom fibromyalgia, ketidakselesaan pembedahan Post.

Dengan tepat apakah bahaya?

Perubatan Cina dilakukan dengan seorang pakar yang berpengalaman Diterima dengan baik ditambah biasanya benar-benar selamat. Langkah-langkah di bawah patut diamalkan:

* Bercakap dengan doktor anda mengenai akupuntur untuk penawar kesakitan. Mereka mampu untuk kemungkinan besar membantu mencari ahli akupunktur yang baik.

* Menjamin akupunktur menggunakan jarum pakai buang ideal atau sekurang-jarum dibersihkan minimum.

* Sahkan perlindungan mana-mana ubat-ubatan herba yang diberikan kepada anda. Ia adalah yang terbaik yang anda perlu membeli jenama tablet nama peribadi anda untuk sebab-sebab keselamatan.

* Apabila menimbangkan apa-apa makanan tambahan terlibat dengan doktor dan ahli farmasi anda mengenai hubungan dengan ubat-ubatan bersama-sama dengan keadaan kesihatan lain yang anda mungkin mempunyai.

* Menasihati ahli akupunktur ubat masing-masing dan latar belakang kesihatan.

Carilah akupuntur berlesen dan berkelayakan. Berikut adalah 2 yang anda boleh mengesahkan:

* Suruhanjaya Pensijilan Negara untuk Akupunktur dan Perubatan Oriental.

* American Academy of Acupuncture Perubatan.

Kejadian buruk yang bersifat kecil adalah biasa lagi bentuk yang lebih teruk kejadian buruk jarang berlaku. Beberapa kesan kecil terdiri daripada kesakitan jarum, keletihan, loya atau muntah-muntah, pendarahan kecil, dan lebam. Perasaan pengsan dan pneumothorax telah jarang sekali yang berkaitan dengan akupunktur untuk pengurusan kesakitan.

Akupunktur untuk Pain Management dipercayai rawatan yang selamat. Banyak doktor perubatan akupunktur memberikan penarafan kredit menjadi penawar yang sangat baik serta lain-lain bentuk ubat untuk rasa tidak selesa. Perubatan Cina boleh digunakan bersama-sama dengan rawatan sedutan cawan.

Kekerapan pelan rawatan

Terapi rawatan diulang diperlukan untuk pembasmian sakit berterusan. Pelan rawatan normal biasanya akan termasuk 3 hingga 10 satu sesi latihan jam.

Tag harga dan perlindungan insurans

Harga untuk setiap rawatan mungkin berbeza 45-100 dolar. Perubatan Cina untuk mengawal kesakitan biasanya tidak termasuk dalam insurans bagaimanapun, anda perlu mendapatkan nasihat daripada polisi insurans anda dengan keadaan tertentu anda.

Batasan dinasihatkan untuk rawatan Akupunktur

Beberapa batasan dinasihatkan memasukkan perentak jantung, sawan, gangguan pendarahan, menggunakan pencair darah, gangguan berjangkit atau penyakit kulit, dan mabuk melalui dadah atau alkohol. Berhati-hati yang melampau mesti digunakan dalam kehamilan ditambah beberapa kawasan perlu dielakkan pasti untuk menghentikan rangsangan penghantaran terlalu awal.

Akupunktur untuk pengurusan kesakitan telah pada masa lalu telah tertutup dengan keraguan bagaimanapun ia terus meningkat di reputasi untuk satu kaedah pilihan untuk terapi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar