Minggu, 08 November 2015

Latihan Ayurveda Sediakan Peluang untuk Self Improvement

Latihan Ayurveda Sediakan Peluang untuk Self Improvement

Takrif mudah Ayurveda adalah bahawa ia adalah satu sistem yang holistik ubat yang berasal dari India. Ia bertujuan untuk membimbing kami mengenai makanan dan gaya hidup pilihan, supaya sihat di kalangan kita boleh kekal sihat dan mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan boleh mengembalikan kesihatan mereka. Menariknya, kerana Ayurveda menggunakan model perlembagaan, cadangan untuk makanan dan gaya hidup pilihan setiap individu sering berbeza. Ia mengiktiraf bahawa setiap orang mempunyai keperluan yang berbeza dan oleh itu menawarkan penyelesaian secara individu. Ia mendapat penyelesaian itu daripada pemeriksaan langsung, pemerhatian dan pengetahuan daripada teks-teks Ayurveda purba. Pengamal Ayurveda sering akan bercakap tenaga yang mempengaruhi alam semula jadi. Kuasa-kuasa ini bertenaga bertanggungjawab untuk banyak perkara yang berlaku di alam semesta. Inilah sebabnya mengapa, kerana anda akan mengetahui, Ayurveda tidak hanya berkenaan dengan badan, tetapi juga minda dan semangat. Ayurveda adalah sains yang tersendiri, maka nama Veda (sains) Ayus (hidup).

Jadi yang mempelajari Ayurveda dan mengapa? Kemungkinan pelajar Ayurveda yang tidak berkesudahan. Pengamal penjagaan kesihatan berlesen dan pelajar perubatan, penulis bebas mengkaji Ayurveda untuk artikel mereka, ahli terapi urut dan jurulatih yoga dan pengamal, pembekal perkhidmatan kecantikan dan pelajar yang menggunakan pengetahuan yang di spa badan, pelajar penyelidikan mereka yang bekerja di tesis perubatan alternatif dan juga perniagaan usahawan yang ingin membangunkan produk kesihatan Ayurvedic semua mendapat manfaat daripada latihan yang diterima di kelas Ayurveda. Pengetahuan sains kehidupan adalah bahagian yang penting dalam kewujudan kita, itulah sebabnya banyak sekolah seperti Akademi Ayurveda Kerala telah datang untuk menawarkan kursus dalam pelbagai aspek Ayurveda. Subjek yang sangat menarik dan penyelidik masih cuba untuk tampil dengan teori-teori tentang Ayurveda. Sehingga mereka memikirkan ia keluar, ia masih diklasifikasikan sebagai perubatan alternatif. Kesan Ayurveda dirasai begitu meluas bahawa WHO mengeluarkan dasar bahawa latihan yang seragam pengamal Ayurveda. Oleh kerana minat yang semakin meningkat dalam bidang sains ini, banyak kajian telah dilakukan ke atas penggunaan herba untuk rawatan penyakit yang mengancam nyawa yang serius seperti Alzheimer. Sebagai contoh, Sage biasa didapati mengurangkan gejala-gejala pesakit Alzheimer, manakala Sepanyol Sage dikaitkan dengan baik ingatan dan perkataan ingat di kalangan orang dewasa muda.

Latihan Ayurveda umumnya terdiri daripada pengetahuan yang luas daripada lima unsur yang wujud di alam semesta; tanah, air, udara, api dan langit, serta pemahaman yang menyeluruh daripada tujuh elemen dalam badan manusia; plasma darah, tulang, sumsum, tisu pembiakan, lemak dan daging. Anda juga akan sentiasa belajar tentang kepentingan keseimbangan dan keharmonian dalam tiga elemen asas hempedu, kahak dan angin di dalam badan manusia. Unsur-unsur ini adalah petunjuk langsung kesihatan keseluruhan seseorang; apabila sempurna seimbang, seseorang individu adalah sangat sihat, tetapi apabila jurang hadir, maka sesuatu yang tidak kena dengan kesihatan individu. Mendaftar dalam kelas Ayurveda adalah penting, bukan hanya jika anda ingin memiliki sebuah spa, tetapi juga untuk pengetahuan umum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar