Minggu, 08 November 2015

Manfaat Walnut Kesihatan

Manfaat Walnut Kesihatan

Manfaat kesihatan Walnut telah didokumenkan dalam kertas kerja saintifik selama beberapa tahun. Ini kacang yang menakjubkan kini diiktiraf di seluruh dunia sebagai antara senarai elit makanan yang baik untuk kesihatan anda dan kolesterol tidak baik khususnya yang lebih rendah di dalam badan.

Orang Cina menggunakan walnut dalam perubatan mereka untuk membantu menguatkan lutut dan belakang, dan menyokong fungsi buah pinggang dan usus, manakala di India walnut yang begitu berharga bahawa ia digunakan sebagai persembahan kepada tuhan-tuhan mereka.

Pemakanan mereka adalah sumber yang sangat baik protein dan serat, dan juga mengandungi mineral penting seperti magnesium, besi, dan mangan, semuanya yang akan digunakan oleh badan untuk pelbagai proses.

Satu kajian baru-baru ini oleh Universiti Pennsylvania membuat kesimpulan bahawa walnut kedudukan atas semua kacang untuk kualiti dan kuantiti omega-3 dan 6 minyak, antioksidan dan pelbagai kesihatan memberi nutrien, sekali gus menjadikannya satu bahagian penting dalam mana-mana diet untuk mengurangkan kolesterol . Kenari adalah salah satu daripada hanya kacang mengandungi omega-3 asid lemak, asid alfa linolenik (ALA), dilaporkan kira-kira 7% daripada beratnya. Ini bermakna mereka adalah sumber penting lemak ini penting untuk vegetarian, vegan dan sesiapa yang tidak makan ikan berminyak.

Badan kajian semula perubatan juga telah melaporkan bahawa keputusan 25 kajian yang berbeza menunjukkan bahawa makan 67 gram walnut sehari diturunkan tidak baik (LDL) sebanyak 7%, dan tahap yang lebih baik daripada yang baik (HDL) kolesterol. Bukti terbaik setakat ini satu manfaat tertentu walnut adalah dengan saintis Harvard pada tahun 2009, yang menunjukkan bahawa kacang makan mengurangkan kolesterol LDL dan meningkatkan profil lipid darah.

Manfaat dikenali lain minyak ini termasuk kesihatan sendi dan mata, sokongan kardiovaskular, kulit, fungsi imun dan otak. Tidak seperti lemak haiwan, walnut tidak mengandungi kolesterol dan hanya sejumlah kecil lemak tepu. Kacang sebaliknya mempunyai banyak monotaktepu dan politaktepu sama dengan yang terdapat dalam buah zaitun dan sayur-sayuran lain.

Walnut dan juga pembekal yang baik kedua-dua protein dan serat, yang apabila dimakan sebagai snek membantu kesihatan sistem penghadaman dan mengekalkan tahap gula dalam darah stabil. Kenari merupakan sumber terbaik magnesium, besi dan mangan yang nutrien penting yang terlibat dalam pelbagai proses penting dalam badan. Selain pelbagai mineral walnut mengandungi vitamin B, vitamin E dan kuat anti-radang yang dipanggil polifenol.

Polifenol yang terdapat dalam walnut, salah satu daripadanya ialah Asid elagik yang paling terkenal, boleh meneutralkan radikal bebas yang boleh mengganggu badan dan menyebabkan kerosakan sel, penuaan, aterosklerosis, kanser dan kehilangan penglihatan.

Walaupun walnut mengandungi lemak dan kalori peratusan yang tinggi makan jumlah yang waras tidak menyebabkan pertambahan berat badan, dan juga boleh mengurangkan terlebih makan dengan membantu anda untuk berasa kenyang.

Beberapa idea yang baik untuk makan walnut adalah untuk mempunyai mereka sebagai makanan ringan, dengan sekeping buah-buahan, menambah mereka ke mueslis, percikan pada salad, kacau dalam yogurt dan pemanis dengan madu. Walnut penyebaran juga boleh didapati sebagai topping untuk roti bakar, sandwic atau menambah smoothie.

Mengandungi walnut ke dalam diet anda akan memainkan peranan yang besar dalam menurunkan kolesterol, dan juga meningkatkan kesihatan seluruh badan. Semua yang anda perlukan adalah 7 walnut setiap hari untuk mencapai peningkatan kesihatan yang mungkin yang telah dilaporkan oleh ini dipercayai kajian saintifik, membolehkan manfaat kesihatan walnut menjadi mudah dicapai oleh semua orang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar