Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Alternatif - Menggunakan Them Bijak

Pemulihan Alternatif - Menggunakan Them Bijak

Pemulihan alternatif menjadi lebih dan lebih biasa hari ini dan juga orang-orang yang mendapat tertipu dengan janji-janji palsu yang dibuat oleh yang tidak sah Pengamal Perubatan Alternatif.

Berikut adalah beberapa peraturan untuk menggunakan ubat alternatif dengan bijak

Bincangkan Ia dengan Pertama Pakar Perubatan anda

Kebanyakan doktor yang menghairankan berfikiran terbuka tentang terapi pelengkap, sebagai pakar mencadangkan.

Sentiasa beritahu doktor anda mengenai herba atau makanan tambahan yang anda ambil kerana ada yang mungkin mempunyai kecenderungan untuk berinteraksi dengan ubat-ubatan lain.

Meminta Bukti

Testimonial hanya tidak bukti dan mereka pasti tidak mencukupi. Jika anda tidak pasti sama ada sesuatu yang tidak sah anda boleh check it out di tapak untuk Pusat Kebangsaan Perubatan Komplementari dan Alternatif Ubat nccam.nih.gov atau dalam laman web berdasarkan bukti lain yang terdapat di internet sebagai contoh mayoclinic.com

Bagaimana kuat buktinya?

Ia jelas bahawa rawatan alternatif dan makanan tambahan mengaktifkan bahagian-bahagian tertentu otak manakala de-mengaktifkan lain. Kajian ini terapi alternatif yang terlalu kecil untuk kesimpulan yang kukuh.

Rawatan alternatif seperti Hypnosis seolah-olah telah bekerja dengan baik dalam keadaan tertentu. Kajian menunjukkan hipnosis mengurangkan kesakitan kepada tahap yang hebat. Hypnosis adalah lebih selamat daripada beberapa ubat-ubatan alternatif yang kita gunakan untuk banyak keadaan.

Berhati-hati Of Penunjuk Merah

Jika ia kedengaran terlalu baik untuk menjadi benar, ia mungkin adalah. Ingat masalah-masalah yang telah stumped sains perubatan adalah magnet yang menarik untuk ini jurujual remedi alternatif.

Permintaan Rujukan

Seorang pengamal perubatan alternatif sah akan menjadi sangat sederhana untuk menawarkan rujukan sekurang-kurangnya dua orang pengamal perubatan berdaftar dengan siapa dia akan senang untuk bekerja dengan.

Pilih herba dan makanan tambahan secara bijaksana

Label itu hendaklah termasuk senarai bahan-bahan dan tarikh luput. Sentiasa menyedari bahawa produk-produk perubatan alternatif tidak dikawal selia dengan ketat sebagai ubat-ubatan biasa. Sesetengah pihak yang dikatakan rawatan alternatif mungkin mengandungi logam berat seperti plumbum dan lain-lain. Ia adalah dinasihatkan untuk berunding consumerlab.com yang menguji makanan tambahan untuk pencemaran dan kekuatan.

Fahami Had

Terlalu banyak apa-apa yang baik untuk apa-apa. Hanya perkataan maklumat mulut akan melakukan yang tidak baik dalam memilih ubat-ubatan alternatif. Sains sentiasa kelihatan dalam untuk bukti dan untuk itu untuk menerima sesuatu yang ia memerlukan bukti kukuh. Kecuali dan sehingga anda sangat pasti bahawa sesuatu yang telah bekerja benar-benar untuk seseorang yang tidak pernah mempunyai keinginan untuk mencubanya. Perubatan Alternatif tidak akan menyembuhkan segala-galanya tetapi ia boleh bekerja dalam beberapa keadaan. Secara umumnya ubat-ubatan alternatif tidak boleh menjadi pengganti bagi menyaksikan MBBS biasa atau MD Pengamal Perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar