Minggu, 08 November 2015

Berkesan Pemulihan semula jadi untuk selesema

Berkesan Pemulihan semula jadi untuk selesema

Minyak kayu putih boleh berkesan untuk membantu membuat bernafas lebih mudah. Ia merangsang tubuh untuk membuka rongga hidung. Anda boleh meletakkan sedikit pada kain buruk dan meletakkannya di bawah hidung anda. Memohon dengan api rongga hidung dan sinus juga boleh membantu untuk memecahkan kesesakan. Cara mudah untuk melakukan ini adalah untuk meletakkan kain lembap dalam ketuhar gelombang mikro selama 30 saat dan kemudian memohon lebih sinus. Berhati-hati untuk tidak membuat ia terlalu panas.

Zink telah terbukti memberi manfaat kepada selesema biasa dan juga telah ditunjukkan untuk mengurangkan keterukan dan tempohnya. Zinc merupakan mineral yang penting untuk badan. Ia diperlukan untuk membantu banyak enzim di dalam badan. Kajian menunjukkan bahawa ubat-ubat tertentu zink adalah lebih baik daripada yang lain untuk mengurangkan tempoh sejuk. Adalah lebih baik untuk menggunakan zink dalam tempoh 24 jam selepas gejala mula menjadi yang paling berkesan. Keterukan gejala-gejala juga boleh dikurangkan dengan penggunaan zink.

Echinacea adalah herba terkenal yang biasa digunakan untuk membantu orang dengan sejuk. Ia diekstrak daripada tumbuhan. Ia pertama kali digunakan oleh kaum India Amerika asli. Mereka digunakan untuk merawat beberapa keadaan kesihatan yang berbeza. Kajian menunjukkan bahawa bahagian atas tumbuhan adalah yang paling berkesan untuk membantu dengan masalah kesihatan. Ini termasuk bunga, batang dan daun. Ia biasanya didapati di kedai-kedai digabungkan dengan meterai keemasan.

Penyelidikan terkini menunjukkan bahawa vitamin D adalah penting untuk sistem imun kita. Orang yang mempunyai tahap rendah vitamin D telah terbukti lebih mudah terdedah dalam kontrak selesema dan selesema. Vitamin D adalah penting dalam mencetuskan dan membekalkan senjata kepada sel-sel dalam sistem imun. Vitamin D boleh disintesis untuk badan hanya dengan keluar di bawah matahari. Inilah sebabnya mengapa ia sering dipanggil vitamin cahaya matahari.

Orang mendapatkan matahari kurang pada musim sejuk, yang boleh menjadi sebab bagi orang-orang jatuh sakit lebih dalam musim sejuk. Vitamin D sel-sel senjata T yang berfungsi untuk mencari dan memusnahkan bakteria dan virus di dalam badan. Tanpa vitamin D, T-sel akan tetap aktif dan tidak bersedia untuk menangani virus atau bakteria.

Penjagaan kiropraktik juga penting untuk membantu mengekalkan sistem imun yang sihat. Sistem imun dikawal oleh sistem saraf. Tulang tulang belakang tidak sejajar boleh menyebabkan tekanan pada saraf dan menyebabkan kehilangan fungsi sistem saraf. Ini boleh menyebabkan sistem imun yang lemah yang dikawal oleh sistem saraf. Ramai orang melaporkan yang jauh lebih sihat dan mempunyai kurang selsema selepas melihat chiropractor kerap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar