Minggu, 08 November 2015

Apa Taikyo Shiatsu?

Apa Taikyo Shiatsu?

Matlamat utama pengamal rohani adalah untuk menjadi satu dengan minda dan badan. Mewujudkan sambungan yang kukuh antara kedua-dua adalah satu pencapaian penting, terutama apabila ia datang kepada penjagaan perubatan alternatif seperti terapi urutan. Mengharmonikan kedua-dua ini boleh membantu dalam banyak meningkatkan proses penyembuhan dan pemulihan seorang individu yang kini memerlukan rawatan.

Taikyo Shiatsu adalah sejenis terapi urut yang menggabungkan teknik-teknik asas yang digunakan di Zen shiatsu dengan Tao kuno dan prinsip-prinsip dan amalan taijiquan untuk membuka laluan disekat untuk mengekalkan kira-kira dan membuat garisan tenaga yang mengalir bebas. Terbentang lembut yang berkaitan dengan meditasi, pernafasan, dan tenaga penyaluran digunakan oleh pengamal atau ahli terapi seni penyembuhan semula jadi.

Kerja tenaga adalah satu faktor penting dalam jenis yang paling Asia terapi urutan kerana kepercayaan yang kuat mereka di dunia bukan fizikal. Pengamal perubatan alternatif memberi tumpuan pada setiap sesi terapi dalam mendiagnosis dan selaras aliran dikekalkan untuk tahap tenaga yang sesuai. Sebarang gangguan atau sekatan yang akan menyebabkan turun naik atau penyelewengan usul kuasa sama sekali di dalam badan manusia. Genangan juga sedang dicegah atau dielakkan semasa sesi terapi kerana ia boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan apabila tidak dirawat. Qigong juga digunakan untuk menjana tenaga dari pusat badan atau Hara. Ia juga adalah teknik yang digunakan untuk mewujudkan pengeluaran tenaga semasa sesi terapi. Teknik pernafasan juga diajar kepada pelanggan semasa sesi untuk meningkatkan keberkesanan program rawatan keseluruhan. Dengan pernafasan yang betul, badan membuka dan bersedia untuk terapi sebenar.

Selain daripada kerja-kerja tenaga, pernafasan, dan meditasi dilakukan semasa sesi terapi, Bodywork dalam bentuk teknik shiatsu dilakukan oleh ahli terapi urut pada kawasan yang terjejas pelanggan badan masing-masing. Darah beroksigen juga disimpan turun mengalir di seluruh badan selain daripada tenaga kerana ia membekalkan nutrien yang diperlukan oleh seseorang untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan kepada pelbagai organ-organ dalaman. Tanpa menggunakan prinsip-prinsip Tao, walaupun, ahli terapi dikatakan tidak dapat dengan baik dan cekap melaksanakan sebatan shiatsu dan teknik yang pelbagai. Terapi ini berfungsi dengan tangan-on teknik urut dan menjalankan pelbagai kaedah untuk berurusan dengan 18 sendi di dalam badan manusia. Semasa sesi terapi, pelanggan perlu memberi tumpuan dan santai untuk mendapatkan semua manfaat kesihatan yang diperlukan dari rawatan.

Seorang pelanggan boleh mengharapkan banyak dari program terapi selain daripada kesan yang segera, anda boleh mendapatkan walaupun dari sesi terapi tunggal. Taikyo terapi Shiatsu atau pengamal dapat memberikan setiap pelanggan memuaskan, santai, dan menyegarkan rawatan urut yang juga boleh meningkatkan sistem imun, meningkatkan peredaran, dan meningkatkan pelbagai gerakan dan fleksibiliti tubuh manusia. Anda juga boleh menjadi saksi dalam ketara berubah badan, fikiran, dan semangat selepas lawatan tetap di spa urut untuk siri lengkap rawatan alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar