Minggu, 08 November 2015

Masa Terbukti Top 5 Cara Pada Bagaimana Untuk Penyembuhan Berpeluh berlebihan semulajadi dan Perubatan

Masa Terbukti Top 5 Cara Pada Bagaimana Untuk Penyembuhan Berpeluh berlebihan semulajadi dan Perubatan

Hiperhidrosis melibatkan peluh berlebihan bahagian-bahagian badan tertentu, yang boleh menyebabkan pelbagai masalah lain seperti dehidrasi dan sejuk. Ia adalah gangguan genetik yang adalah penyebab kesengsaraan orang-orang yang menderita daripada itu.

Rawatan peluh berlebihan boleh dijalankan dalam beberapa peringkat, bergantung kepada berapa teruk keadaan ini. Pesakit, yang merasa takut untuk mendapatkannya perubatan dirawat, boleh cuba dan menyembuhkan hiperhidrosis ringan mereka di rumah. Walau bagaimanapun, mereka yang mahu melihat hasil yang cepat boleh berunding dengan doktor. Berikut adalah beberapa orang-orang teknik:

Rawatan semula jadi atau ubat rumah untuk Berpeluh berlebihan:

Walaupun hiperhidrosis adalah keadaan perubatan, ia boleh dirawat dengan menggunakan rawatan rumah:

1. pengambilan besar air: Menyimpan had terhidrat badan anda suhu badan anda ke tahap yang seimbang dan dengan itu mengurangkan berpeluh. Doktor mengesyorkan sekurang-kurangnya 6 hingga 8 gelas air sehari.

2. Elakkan kerja berat: keputusan Pengusahaan dalam pengeluaran peluh besar. Bertenang untuk mengelakkan mencetuskan kelenjar peluh anda.

3. Kurangkan pengambilan kafein: Kafein menyebabkan kebimbangan, yang secara langsung meningkatkan pengeluaran peluh. Elakkan ia untuk mengurangkan masalah berpeluh anda.

4. Minum teh herba: Teh herba menyimpan elektrolit tubuh anda seimbang dan dengan itu mengurangkan pengeluaran peluh yang berlebihan.

5. Elakkan mandi air panas dan mandi dengan air sejuk: Mandi air panas boleh meningkatkan suhu badan anda supaya ia perlu dielakkan kerana banyak yang mungkin. Mandi air sejuk dengan sabun anti-bakteria yang betul tidak keajaiban walaupun.

Prosedur Perubatan:
Ada beberapa rawatan yang ada peluh berlebihan:

1. Antiperspirant: penggunaan semburan antiperspirant dapat mengurangkan pengeluaran peluh yang berlebihan, kerana semburan ini mempunyai sebatian yang menghalang salur peluh.

2. Ubat: dengan ubat-ubatan yang betul, seperti yang ditetapkan oleh doktor, hiperhidrosis boleh diubati sepenuhnya. Dadah, seperti glycopyrrolate, membantu untuk mengelakkan rangsangan kelenjar peluh.

3. iontophoresis: rawatan ini melibatkan mencelup tangan dan kaki anda di dalam air, di mana arus elektrik cahaya melalui. Ini mematikan kelenjar peluh.

4. Botox: suntikan toksin botulinum disucikan di kawasan yang terjejas buat sementara waktu boleh menghentikan pengeluaran peluh.

5. Endoskopi Thoracic simpatektomi (ETS): Dalam kes yang teruk, di mana tiada satu rawatan yang dinyatakan di atas berfungsi, prosedur pembedahan disyorkan. Ia menghalang pengeluaran peluh dengan menghentikan neurotransmitter dari menghantar isyarat kepada kelenjar.

Seperti yang anda boleh lihat, terdapat kedua-dua cara semula jadi dan perubatan merawat hiperhidrosis. Saya biasanya mengesyorkan orang ramai untuk sentiasa cuba ubat semula jadi terlebih dahulu sebelum merujuk kepada ubat, kerana kaedah semula jadi tidak mempunyai apa-apa kesan buruk dan tidak ada risiko yang terlibat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar