Minggu, 08 November 2015

Ayurveda dalam Terma Mudah

Ayurveda dalam Terma Mudah

Ayurveda adalah pendekatan yang holistik untuk kesihatan yang lebih baik melalui sistem semula jadi yang berkaitan dengan minda, badan dan jiwa. Ia telah wujud selama lebih kurang 5000 tahun dan terus hari ini manakala mendapat lebih popular. Menemui Ayurveda anda, atau lain-lain lagi akan memanggilnya, dosha anda, boleh menjadi kebangkitan rohani. Tidak rohani dalam pendirian keagamaan, walaupun ia boleh dimasukkan ke dalam hampir mana-mana agama, tetapi lebih daripada jenis pembersihan minda, badan dan jiwa cara.

Untuk meletakkan ia dari segi mudah, Ayurveda, atau dosha, adalah jenis seperti Perlembagaan. Satu Perlembagaan negara terdiri daripada undang-undang yang perlu diikuti oleh warga masyarakat bahawa untuk menjaga perkara-perkara berjalan dalam suasana harmoni dan menjaga perkara-perkara dalam perintah. Ayurveda adalah badan anda Perlembagaan. Anda menetapkan peraturan anda sendiri untuk hidup dengan. Walaupun sedar diri anda mesti mematuhi undang-undang masyarakat, kesedaran dalaman anda menurut hukum-hukum Ayurveda.

Anda perlu menetapkan masa untuk bersendirian setiap hari untuk berhubung dengan diri kita. Gunakan masa ini untuk membersihkan jiwa anda. Anda akan perlu belajar beberapa teknik meditasi yang akan mengajar anda untuk berehat dan menjadi aman dengan diri sendiri. Ini adalah satu langkah yang penting kerana ia akan menjadi asas Ayurveda anda, atau dosha.

Meditasi akan mengajar anda disiplin yang akan menolak badan anda untuk had baru kesihatan. Sebaik sahaja anda menguasai teknik-teknik meditasi, ia akan meletakkan minda anda dalam keadaan baru kesedaran. Ini membersihkan fikiran anda daripada semua negatif yang telah memegang anda kembali. Apabila anda memikirkan aspek minda, badan dan jiwa Ayurveda, ini adalah langkah pertama dan yang paling penting. Tanpa pemikiran yang jelas, yang lain tidak boleh ikut.

Seterusnya, anda perlu belajar tentang badan. Ini tidak mengatakan anda perlu pergi ke sekolah perubatan, tetapi ia mengatakan anda perlu tune diri anda ke dalam cara badan anda berfungsi dan menyedari apa yang anda masukkan ke dalam badan anda mempunyai kesan yang besar kepada bagaimana badan anda berfungsi. Sistem penghadaman anda adalah di mana anda meletakkan bahan api untuk membuat enjin, (badan anda) kerja. Meletakkan bahan api yang salah dalam enjin boleh melampiaskan segala macam malapetaka kepada bagaimana ia sepatutnya untuk menjalankan.

Belajar apa yang tubuh anda memerlukan untuk kekal sihat dan anda boleh mula untuk mengisi badan anda dengan nutrien yang diperlukan untuk memastikan ia kukuh dan berjalan pada prestasi puncak. Sistem penghadaman adalah di mana semua nutrien yang anda masukkan ke dalam badan anda diedarkan melalui. Meletakkan bahan api yang betul melalui sistem anda membantu segala-galanya berjalan dengan lebih baik.

Sebaik sahaja anda telah belajar untuk menguasai fikiran melalui meditasi, dan badan melalui pemakanan yang betul, jiwa anda akan mula membersihkan sendiri dan anda boleh mula untuk hidup dalam suasana harmoni dalam diri anda untuk kehidupan yang lebih panjang lebih bahagia lebih dipenuhi melalui penyucian minda, badan dan jiwa yang membawa anda selaras dengan Ayurveda anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar