Minggu, 08 November 2015

Penjagaan Kesihatan diri - Mengapa pemeriksaan kesihatan tidak mencukupi

Penjagaan Kesihatan diri - Mengapa pemeriksaan kesihatan tidak mencukupi

Pemeriksaan perubatan biasanya dilihat sebagai satu kaedah yang sangat baik untuk penjagaan kesihatan diri. Dengan reben merah jambu splattered di mulai dari alat untuk gelang untuk baldi KFC, wanita mendapat gambaran bahawa yang mereka lakukan sendiri nikmat yang besar apabila mereka menjalani mamogram tahunan mereka.

Malangnya, mamogram berbuat apa-apa untuk mencegah kanser payudara. Mereka hanya berfungsi untuk mengesan tumor yang telah mendapat cukup besar untuk dilihat oleh mata manusia (lebih 100 bilion sel-sel kanser). Jika anda menerima diagnosis kanser, rawatan yang ada tidak ditunjukkan untuk memanjangkan jangka hayat dengan ketara, dan mereka datang dengan beberapa kesan sampingan yang serius. Selain semua itu, risiko kanser payudara bagi wanita di bawah lima puluh adalah kira-kira satu dalam seribu (iaitu, cukup rendah). Jenama mamogram penjagaan kesihatan diri tidak boleh diambil kira, "menjaga diri".

Jadi, jika pemeriksaan perubatan tidak tiket untuk penjagaan kesihatan diri yang berkesan, maka apa? Untuk menjawab soalan itu, saya mengambil melihat pada kajian saintifik. Saya bertanya, apa yang bekerja untuk mencegah penyakit dan menggalakkan panjang umur di kalangan manusia? Lebih jawapan muncul lagi dan lagi. Saya mesti memberi amaran kepada anda bahawa mereka tidak sangat menarik, tetapi di sini mereka adalah: makan dengan betul, senaman, tidak merokok, dan mengekalkan berat badan yang rendah yang sihat. Itu betul, dan saya minta maaf tidak ada pil ajaib yang baru untuk melaporkan.

Tetapi tunggu minit-apa yang dimaksudkan dengan "makan betul"? Nah, kesusasteraan perubatan agak muktamad ke atas itu juga. "Makan betul" berjumlah makan jumlah yang banyak makanan-terutamanya tinggi nutrien sayur-sayuran hijau, buah-buahan, biji, dan kacang. Sebagai contoh, satu kajian baru-baru ini yang disiarkan dalam Journal of Cancer (2008) melaporkan pengurangan 64% risiko kanser payudara pada wanita yang pada cendawan setiap hari.

Anda lihat, seluruh, makanan tumbuhan bertapis adalah supremely tinggi dalam fitonutrien - bahan kimia tumbuhan yang diperolehi - yang melindungi kita daripada penyakit dan penuaan (tidak seperti mamogram merah jambu). Kajian demi kajian menunjukkan bahawa penggunaan kita makanan ini naik (sayur-sayuran berdaun terutama gelap seperti kale dan collards), risiko penyakit kita berkurang dengan ketara. Tetapi yang penting di sini adalah jumlah. Jika anda mengambil diet nutrien-kekurangan - yang berasaskan roti, pasta, bijirin, susu, ayam, minyak zaitun - dan menambah cawan kale kepadanya, mungkin anda tidak akan melihat banyak manfaat. Sebaik-baiknya, untuk mendapatkan perlindungan yang maksimum daripada beribu-ribu fitokimia berlimpah tumbuhan bertapis, anda perlu makan banyak daripada mereka-12-14 hidangan / hari! Sekarang ini penjagaan kesihatan diri yang sangat baik!

Manfaat lain dari gaya diet ini adalah bahawa ia adalah sangat berat badan yang menggalakkan. Dengan makan 12-14 hidangan / hari buah-buahan dan sayur-sayuran, anda mengisi perut anda dengan rendah kalori, makanan yang kaya dengan nutrien, jadi tidak ada ruang bagi semua barangan yang lain kosong kalori (roti, minyak, dan lain-lain ). Gaya diet tinggi dalam mikronutrien - vitamin, mineral, antioksidan, dan fitokimia - membolehkan anda untuk makan sebanyak mana yang anda mahu ketika masih kehilangan berat badan, mengurangkan faktor-faktor risiko penyakit anda lebih. Dan ia ternyata menjadi lebih mudah untuk mencegah kanser payudara (dan kanser lain dan penyakit) daripada untuk menyembuhkannya.

Sekarang, saya tidak mengatakan ia mudah untuk bertukar dari diet penyebab penyakit standard Amerika (SAD) untuk diet yang tinggi nutrien. Dan media popular tidak membantu dengan penekanan terhadap berita-berita sensasi dan bukannya laporan penyelidikan saintifik yang sah, jadi anda tidak boleh yakin bahawa yang kaya dengan nutrien gaya diet sebenarnya boleh mencegah kanser payudara atau mengambil tempat pemeriksaan kesihatan. Ramai di antara kita perlu untuk mengatasi tahun pengaturcaraan tentang keperluan susu untuk tulang yang kuat (tidak perlu atau bermanfaat untuk tulang) dan manfaat minyak zaitun (yang overhyped, super tinggi kalori, rendah nutrien ditapis "makanan") sebelum kita mula percaya dalam nilai yang besar daripada sayur-sayuran berdaun (berfikir, "gajah" -Di mereka mendapatkan protein mereka?). Well, saya berharap artikel ini telah piqued minat anda. Sekarang pergi berjalan-jalan pantas sekitar blok dan mempunyai salad XXL untuk makan malam!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar