Minggu, 08 November 2015

Apa Ayurveda dan Ia Boleh Bekerja dalam Hidup Anda

Apa Ayurveda dan Ia Boleh Bekerja dalam Hidup Anda

Ayurveda adalah satu seni purba penyembuhan badan, minda dan jiwa secara semula jadi. Ia adalah alternatif yang holistik kepada perubatan moden dan pada satu ketika dalam masa, adalah satu-satunya kaedah yang digunakan. Sebagai bahawa ia dianggap oleh ramai sebagai kaedah penyembuhan tertua dalam sejarah, ia adalah satu andaian mudah bahawa ia berdiri dengan sendirinya.

Ayurveda telah ditemui melalui masa dengan bereksperimen dengan herba dan teknik seperti meditasi serta mempunyai banyak perbincangan mengenai subjek ini. Ini percubaan terdiri daripada menggunakan herba dan sayur-sayuran yang berbeza untuk mengambil kesempatan daripada banyak manfaat yang mereka tawarkan. Tempat di sekitar tahun 1500 SM, manuskrip yang ditemui ditulis dalam bahasa Sanskrit, yang merupakan bahasa yang digunakan lama dahulu di India. Dalam manuskrip yang ditulis oleh Vagbhata, Sushruta dan Charaka telah remedi banyak disenaraikan, bersama-sama dengan ubat-ubatan yang diperbuat daripada sayur-sayuran.

Fokus utama Ayurveda adalah untuk membantu mencegah penyakit, penyakit dan kesihatan keseluruhan badan untuk meningkatkan dan memanjangkan jangka hayat seseorang. Ini adalah untuk dicapai melalui keras gaya hidup berdisiplin ramai orang di dunia yang sibuk hari ini seolah-olah tidak bersedia atau tidak dapat lakukan.

Pertama anda mesti mendisiplinkan diri anda untuk hanya membeli makanan yang sihat tertentu yang baik untuk sistem pencernaan, yang dianggap bahagian yang paling penting untuk penyembuhan badan dengan kaedah Ayurveda. Ayurveda percaya bahawa dengan makanan yang betul, sistem pencernaan anda berfungsi dengan sepenuhnya untuk mengimbangi pemakanan di dalam badan anda dan membuat anda lebih sihat lebih lama dalam hidup.

Walaupun anda mengambil masa dan melakukan diri anda untuk diet yang ketat, anda perlu untuk mula mengosongkan fikiran anda dan belajar untuk berehat dan mengambil hidup untuk apa yang ia dan belajar untuk menangani tekanan dalam hidup anda. Tekanan boleh menjadi faktor besar dalam bagaimana badan anda bertindak balas dan boleh membuat masalah yang biasanya tidak akan berlaku dalam badan anda jika tiada tekanan yang hadir. Ini mungkin perkara yang paling sukar untuk dilakukan dan ramai yang tidak mampu melakukannya. Meditasi adalah nombor satu kaedah yang diamalkan untuk membantu membersihkan minda dan melegakan tekanan, tetapi jika anda tidak boleh belajar untuk berurusan dengan dan menangani tekanan setiap hari, anda tidak akan dapat untuk mendapatkan manfaat sepenuhnya dengan mengikut sistem Ayurveda.

Bagaimana kita hidup setiap hari memberi kesan kepada kesihatan kita dalam beberapa cara atau yang lain dan dapat melakukan untuk hidup yang ketat gaya hidup Ayurveda yang lengkap mungkin tidak praktikal bagi sesetengah orang, tetapi walaupun dengan kepatuhan sedikit, anda boleh mendapatkan beberapa manfaat kepada yang lebih sihat, hidup lebih bahagia dan lebih lama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar