Minggu, 08 November 2015

Kelebihan Jus Daun Gandum - Tumbuh dan Juice di Rumah Dengan Daun Gandum Juicer

Kelebihan Jus Daun Gandum - Tumbuh dan Juice di Rumah Dengan Daun Gandum Juicer

Minum jus wheatgrass segar adalah mungkin perkara yang tunggal terbaik yang boleh anda lakukan untuk kesihatan anda. Beribu-ribu orang pergi setiap hari ke bar jus atau kesihatan kedai makanan tempatan mereka untuk mempunyai auns jus wheatgrass. Peminum wheatgrass biasa termasuk pembina badan, ahli sukan, ahli perniagaan, atau individu yang hanya mementingkan kesihatan.

Manfaat wheatgrass biasanya dapat dilihat dalam tempoh beberapa hari minum satu auns setiap hari dan termasuk:

Peningkatan tenaga dan kecerdasan yang berkekalan sepanjang hari
Kesakitan dikurangkan (seperti sakit sendi)
Rasa lebih berehat
Muda kulit, rambut, dan kuku
Sistem imun yang lebih kukuh
Perlindungan daripada bahan kimia penyebab kanser
Nafas yang segar
Keinginan dikurangkan
Dan peningkatan dalam kesihatan secara keseluruhan
Wheatgrass muda, tumbuh gandum yang kelihatan seperti rumput. Pada hanya 7 hari, ia menjadi sayur-sayuran berdaun hijau gelap seperti bayam. Adalah dipercayai bahawa banyak ciri-ciri yang menakjubkan wheatgrass 'adalah disebabkan oleh pertumbuhan pesat apabila benih bercambah dan mengubah tenaga dari keturunan dan matahari ke dalam tumbuhan. Bilah wheatgrass kemudiannya dipotong dan kemudian boleh dikunyah, tetapi tidak ditelan, atau Juiced dengan mesin khas.

Cara terbaik untuk minum wheatgrass adalah sekurang-kurangnya sekali sehari, satu jam sebelum makan, dan tidak dalam kombinasi dengan makanan atau minuman lain. Tiada jumlah maksimum wheatgrass yang anda perlu minum, tetapi 6 auns sehari mungkin had atas. Sentiasa bermula dengan hanya satu auns setiap hari, dan perlahan-lahan meningkatkan masa ke masa.

Wheatgrass menyediakan tubuh dengan banyak nutrien, vitamin, enzim, dan klorofil segar, yang bekerja bersama-sama dan membolehkan tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri dengan cepat. Ia telah berkata bahawa satu auns jus wheatgrass mempunyai khasiat dalam dua paun sayur-sayuran segar! Dengan cepat penyembuhan dan pembersihan badan, wheatgrass sering menyebabkan apa yang dipanggil detox, membuang toksin seperti logam berat yang telah membina selama ini.

Ramai orang mula minum wheatgrass untuk membantu dalam penyembuhan penyakit degeneratif seperti kanser, kencing manis, atau arthritis. Dalam banyak kes, orang-orang ini akan memberitahu anda bagaimana penting wheatgrass adalah untuk mengatasi atau melawan penyakit mereka. Mereka juga boleh memberitahu anda, bagaimanapun, bahawa akan bar jus untuk pukulan wheatgrass setiap hari boleh mendapatkan mahal dalam tempoh masa yang panjang.

Yang murah dan "hijau" alternatif untuk pergi ke bar jus jus wheatgrass di rumah. Ini boleh dilakukan sama ada dengan membeli wheatgrass segar atau berkembang di rumah dengan kit wheatgrass. Berkembang wheatgrass adalah agak mudah dengan bekalan yang betul, termasuk benih organik gandum, tanah kompos, dan arahan yang semakin meningkat. Anda juga akan memerlukan wheatgrass juicer elektrik. Jus di rumah boleh menjadi jauh lebih mudah dan boleh menjimatkan wang anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar