Minggu, 08 November 2015

Satu Masa Depan Alternatif Penyelesaian Penjagaan Kesihatan Dari Fidel

Satu Masa Depan Alternatif Penyelesaian Penjagaan Kesihatan Dari Fidel

Beberapa tahun yang lalu semasa masa tekanan peribadi, saya memutuskan untuk mengambil cuti tiga bulan ke Cuba (tiga bulan maksimum yang dibenarkan dengan visa biasa). Apabila saya tiba, saya telah diperiksa dengan teliti oleh adat dan dilepaskan daripada beberapa kotak kedai membeli ubat penahan sakit biasanya dikhaskan untuk mabuk. Jenama baru ke negara ini dan sedar bahawa untuk menyebabkan kekecohan dalam apa jua bentuk akan melihat saya di rumah kapal terbang yang akan datang pada terbaik, saya membuat keputusan untuk tersenyum dan beralih kepada kehidupan yang baik yang saya berharap menunggu saya.

Seperti yang semua orang tahu revolusi Fidel Castro meninggalkan negara ini diasingkan daripada rakan baik bekas, Amerika Syarikat, yang akan dialu-alukan oleh USSR.

Dengan masa dan kematian yang perlahan sekutu komunisnya, Cuba mendapati diri mereka berkurangan daripada segala-galanya kecuali tembakau dan gula bit.

Perkhidmatan perubatan Cuba sudah tentu tidak terkecuali kepada nasib negara. Sesuatu perlu dilakukan dan cepat. Keseluruhan sistem telah dirombak - penjagaan kesihatan alternatif diperlukan.

Penjagaan kejururawatan, bagaimanapun, tidak menjadi masalah. Mana-mana wanita muda tanpa pekerjaan telah hampir tekan-ganged ke dalam profesion kejururawatan. Terdapat lebih ramai jururawat berbanding pesakit di negeri yang mempunyai guna tenaga penuh. Doktor juga telah banyak; beratus-ratus profesional perubatan yang cekap disokong perkhidmatan.

Masalah besar adalah bahawa sekatan yang dikenakan oleh Amerika Syarikat selepas revolusi komunis yang berjaya berhenti import dadah ke republik itu. Tiada syarikat dari mana-mana sahaja di Amerika atau Eropah melakukan perniagaan dengan Cuba.

Negara ini telah memilih untuk mengambil pendekatan baru ke seluruh dunia. Pertama sekali, ia telah diputuskan bahawa jika rakyat tidak mendapat sakit, mereka tidak perlu ubat-ubatan untuk membuat mereka lebih baik. Kecergasan fizikal menjadi hampir wajib, tidak kira apa umur rakyat. Diagnosis awal telah dinaikkan pangkat - lebih cepat bahawa anda tahu tentang masalah, maka masalah yang lebih kecil itu dan oleh itu, lebih mudah ia akan menjadi untuk mengubati.

Ubat lama untuk penyakit telah dibangkitkan; herba dan rawatan homeopati digunakan untuk kesan yang besar. Pakar-pakar dari Asia telah digubal untuk mengajar seni akupunktur (masih dilihat sebagai salah satu seni hitam pada masa itu di Amerika Syarikat dan Eropah). Tidak lama kemudian pembedahan besar sedang dilakukan tanpa produk-produk syarikat ubat tunggal terlibat. Banyak ubat-ubatan mudah disalin dan dihasilkan, tetapi penjagaan kesihatan alternatif adalah teras utama untuk Cuba.

Baru-baru ini, sebagai masa telah menyembuhkan banyak luka yang telah lalu, kumpulan profesional perubatan dari seluruh dunia telah dijemput ke Cuba dan telah dapat belajar kaedah yang berbeza untuk rawatan pesakit. Ia tidak selalunya perlu untuk menggunakan ubat mahal bagi memudahkan penyelesaian perubatan; kaedah lain boleh digunakan untuk mencapai yang sama, atau keputusan yang lebih baik.

Bukti puding, supaya mereka berkata, adalah dalam makan. Jangka hayat purata seorang Cuba hari ini tanpa dadah adalah 75 tahun dan semakin meningkat, satu kurang daripada seorang penduduk Amerika Syarikat.

Dalam menulis artikel ini, saya ingin mengucapkan terima kasih www.evomi.com dan sikap mereka kepada penjagaan kesihatan alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar