Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Home Untuk Canker luka terbuka, Mudah dan Mudah Penyembuhan Asli

Pemulihan Home Untuk Canker luka terbuka, Mudah dan Mudah Penyembuhan Asli

Sariawan pada dasarnya ulser kecil yang berlaku dalam lapisan mulut. Ini agak sensitif dan menyakitkan. Aphthous Stomatitis adalah nama saintifik bagi sariawan. Ini kudis tidak berjangkit dan beberapa sebab-sebab untuk luka mawar liar adalah; makan makanan pedas dan berasid atau tidak sengaja menggigit pipi kita sendiri atau lidah ketika mengunyah makanan.

Baking soda adalah salah satu rawatan rumah yang paling berkesan untuk aphthous Stomatitis. Sama ada anda boleh memohon baking soda secara langsung atau anda boleh membuat pes baking soda dan air dan kemudian memohon. Anda juga boleh membuat pencuci mulut daripada itu dengan mencampurkan 1 sudu teh baking soda dan 1 sudu teh garam dengan secawan air.

Susu magnesia juga dianggap salah satu remedi rumah yang baik untuk sariawan. Apa yang anda perlu lakukan ialah mengambil swab kapas direndam dalam susu magnesia dan memohon secara langsung di kawasan yang terjejas. Cuba ini 2-3 kali sehari. Aloe vera sap juga merupakan cara yang berkesan untuk merawat aphthous Stomatitis. Menggunakan lidah buaya sap pada kudis akan memberikan anda kelegaan daripada sakit dan akan membantu dalam merawat kudis juga.

Makan ulas bawang putih juga membantu dalam merawat kudis. Yogurt membantu untuk melegakan kesakitan yang disebabkan oleh sariawan. Oleh itu, cuba untuk menambah satu mangkuk yogurt dalam diet anda dan menjadikannya sebagai rutin setiap hari sehingga luka hilang. Menggunakan minyak pokok teh langsung pada aphthous Stomatitis bermanfaat. Untuk mendapatkan kelegaan daripada sakit dan untuk penyembuhan cepat anda boleh memohon beberapa tawas pada kudis.

Bawang mempunyai ciri-ciri perubatan yang membantu dalam merawat luka; anda boleh memohon jus bawang mentah pada kudis. Jus anggur juga boleh digunakan untuk merawat aphthous Stomatitis. Tambah beberapa titik jus limau gedang dalam secawan air dan berkumur ia. Makan banyak betik membantu dalam penyembuhan puasa aphthous Stomatitis. Mengunyah daun betik juga memberi manfaat kerana ekstrak daun ini mempunyai ciri-ciri perubatan.

Madu adalah penyembuh semula jadi untuk semua jenis luka memohon sedemikian madu untuk kudis juga merupakan idea yang baik. Santan merupakan salah satu rawatan rumah yang paling mudah untuk kudis mawar liar, hanya berkumur dengan santan dua kali sehari dan melihat kesannya. Walaupun anda mengalami aphthous Stomatitis anda harus mengelakkan panas, pedas dan makanan masin. Satu juga harus mengelakkan gula-gula dan juga ubat gigi diperbuat daripada sodium lauryl sulfat kerana ia mengganggu aphthous Stomatitis. Ini ubat rumah untuk kudis mawar liar seperti yang dinyatakan di atas adalah mudah dan mudah untuk digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar