Minggu, 08 November 2015

Tonglen Tibet Penyembuhan Kaedah

Tonglen Tibet Penyembuhan Kaedah

Tonglen Tetap

Tonglen adalah meditasi pernafasan. Duduk bersendirian di kawasan meditasi selamat anda, anda menutup mata anda dan melakukan visualisasi bersama-sama dengan pernafasan anda. Anda bayangkan orang lain di hadapan anda. Dengan menarik nafas anda anda bayangkan mengambil sesuatu dari orang lain, dan dengan exhales anda, anda bayangkan memberikan sesuatu kepada orang lain itu. Apa yang anda memberi dan pengambilan adalah bertentangan dengan apa yang anda telah dibiasakan untuk memberi dan menerima; anda berikan kepada segala-galanya yang lain yang anda hargai, dan anda mengambil dari segala yang lain yang dia tidak suka. Anda bayangkan apa yang anda memberikan adalah emas dan suci, seperti kekayaan, kesihatan, reputasi yang baik, karma baik, merit, dan mata ke langit. Semua yang datang dari orang lain yang berasap dan berminyak, seperti penyakit, karma buruk, dan reputasi buruk. Pernafasan anda adalah seperti sebuah pam yang tidak henti-henti memberikan kepadanya segala yang kita miliki yang bernilai yang mempunyai, dan sentiasa mengambil darinya apa sahaja yang dipunyainya itu tidak bernilai mempunyai.

Meditasi ini adalah berdasarkan teks dari India pada abad ke-7 dan telah digunakan di Tibet selama hampir seribu tahun. Pokoknya adalah untuk membongkar pola ketamakan, keinginan, dan mengelakkan yang menghalang pencapaian seseorang pencerahan. Dalai Lama, di dalam Anger Healing buku (yang berasal dari latihan dia memberi di Tucson, Arizona pada tahun 1993), menceritakan bagaimana beliau menggunakan meditasi Tonglen untuk membantu beliau mengatasi kemarahan-Nya kepada orang tertentu yang pada tahun 1959 telah menipunya, dibunuh kawan-kawannya dan mencuri negerinya. Jadi kita tahu Tonglen adalah kuat sebagai alat untuk penyembuhan diri sendiri emosi negatif yang kuat.

Saya bertemu dengan Dalai Lama ketika ia ada di Seattle pada tahun 1993 dan saya menerima attunement yang daripadanya. Beliau telah datang untuk memberikan berkat yang diperlukan dengan Biara yang baru diubahsuai Sakya agama Buddha Tibet di North Seattle, di mana saya adalah ahli. Saya telah membaca buku-buku Tarthang Tulku dan Chögyam Trungpa selama bertahun-tahun dan pada masa saya di Biara Sakya Saya juga mula mengkaji klasik, seperti Bodicharyavatara Shantideva ini. Dalam 7thCentury Shantideva wrote:

Sesiapa yang berhasrat untuk menjadi cepat

A perlindungan untuk dirinya sendiri dan orang lain,

Perlu melaksanakan misteri suci ini:

Untuk mengambil tempat orang lain, memberikan mereka sendiri

Tetapi tidak Tonglen kelihatan sangat tidak mungkin? Ia kedengaran luar biasa. Siapa dalam fikiran hak mereka akan membayangkan keinginan dan tidak disukai mereka diterbalikkan demikian? Saya akan memberitahu anda yang ...

Tonglen dan Ibu Anda

Dilgo Khyentse mengesyorkan bahawa pada hari pertama anda mula berlatih, orang yang anda bayangkan di hadapan anda adalah ibu anda. Mengapa ibu anda? Kerana ia akan mengukuhkan amalan anda untuk memulakan dengan seseorang yang suka dan aku telah memberi kemurahan hati yang besar. Sudah tentu, pada peringkat selular, anda boleh menjana belas kasihan terhadap orang yang dilindungi anda dalam perutnya, kamu makan, dibersihkan anda, dan aku telah memberi oksigen selama sembilan bulan. B. Alan Wallace juga mencadangkan bermula dengan ibu anda, tetapi atas sebab yang sedikit berbeza. Beliau menyatakan bahawa tidak semua orang adalah berhubung dengan perasaan belas kasihan terhadap ibunya. Dia mungkin telah menjadi keras, dia berkata, dan mementingkan diri sendiri. Masih beliau mencadangkan bermula amalan Tonglen anda dengan ibu anda, sebagai titik permulaan psikologi. Bagi hubungan dengan orang lain adalah kunci kepada amalan rohani, dan hubungan secara literal mula untuk anda dengan ibu anda. Anda boleh lihat petikan di Tonglen oleh kedua-dua dan lima lagi pakar-pakar di lojongmindtraining.com.

Terdapat satu sebab yang lebih baik untuk bermula dengan ibu anda. Dia Tonglen dengan anda selama sembilan bulan. Nafas dia berkongsi dengan anda. Makanan dia berkongsi dengan anda. Sisa anda dia telah mengambil daripada anda dan diproses dalam organnya sendiri, yang kadang-kadang membuat dia berasa loya. Anda tidak ingat ini dalam ingatan otak anda, tetapi sel-sel anda ingat. Tonglen telah ditunjukkan untuk kita semua, kita semua mempunyai memori dalam sel-sel kita. Itu sahaja alasan yang sangat baik untuk memulakan amalan anda dengan ibu anda.

Tonglen adalah Normal, Asli dan perkara biasa

Orang-orang yang benar-benar telah hamil telah diamalkan Tonglen. Kehamilan adalah amalan tanpa henti memberi dan mengambil untuk kepentingan pihak yang lain, 24/7. Otak anda tidak boleh menarik balik keputusan anda untuk diberikan kepada bayi yang pertama dari oksigen dan makanan anda, dan terlebih dahulu membersihkan darah bayi sebelum anda sendiri, tetapi sel-sel anda ingat.

Ia bukan sahaja perempuan manusia yang berbuat Tonglen untuk janin mereka, tetapi semua mamalia.

Sekarang mari kita kembali kepada soalan; adalah Tonglen semula jadi? Adakah farfetched?

Siapa dalam fikiran hak mereka akan ...? Jawapannya adalah, perempuan akan. Perempuan lakukan. Walaupun anjing tikus dan perempuan melakukan Tonglen. Perempuan yang tidak terkira banyaknya telah meninggal dunia ketika melahirkan anak, sebab ada tertulis dalam definisi yang sangat beliau sebagai seorang perempuan untuk memberi semua supaya bayi boleh hidup.

Jadi Tonglen adalah semula jadi. Tonglen adalah perkara biasa. Semua orang yang hidup sekarang telah menjadi penerima Tonglen dan hampir separuh daripada mereka yang kini tinggal mempunyai pengalaman yang lama dengan melakukan Tonglen untuk orang lain.

Oleh itu Tonglen tidak maju, purata. Sebahagian besar orang yang telah selesai Tonglen tidak tahu bagaimana untuk membaca. Wanita telah melakukan Tonglen lama sebelum Buddha atau Yesus hidup. Ia begitu mudah untuk mengetahui bahawa badan-badan wanita melakukannya secara semulajadi tanpa sebarang latihan atau pemikiran sedar.

Tonglen sebagai Teknik Penyembuhan Alternatif

Apa kata kita Tonglen sebagai teknik untuk penyembuhan orang lain?

Chögyam Trungpa mencadangkan Tonglen bukan semata-mata pemecut untuk minda sendiri dalam meditasi. Dia berkata Tonglen sebenarnya boleh membuat perbezaan dengan orang yang dibayangkan. Dalam bukunya, Melatih Minda & Memupuk Pengasih, dia memberikan dua contoh Tonglen sebenarnya mempunyai kesan di luar diri sendiri. Yang pertama adalah kisah benar anjing yang sembuh sakit, dan yang kedua ialah pembersihan pencemaran udara. Trungpa mengatakan bahawa anda boleh berbuat Tonglen di udara, menghisap dalam pencemaran dan memberikan kembali udara yang bersih, dan bahawa ia sebenarnya tidak membersihkan udara. Dia tidak sedar pemanasan global apabila beliau meninggal dunia pada musim bunga tahun 1987 tetapi jika dia betul, maka seseorang melakukan Tonglen dengan CO2 di udara hari ini boleh menghentikan pemanasan global.

Jika Trungpa betul, maka orang yang anda bayangkan semasa Tonglen, sebenarnya menerima manfaat. Anda mampu mengambil penyakit orang itu dan penderitaan dunia, dan menyumbang semula jumlah yang sama kesihatan dan kebahagiaan.

Jika ini bunyi menakutkan, ingatkan diri anda bahawa ibu anda melakukan ini untuk anda selama sembilan bulan, dan berjuta-juta manusia wanita dan mamalia melakukannya sekarang.

Berikut adalah dua kaedah yang anda boleh mencuba. Saya telah mencuba kedua-dua mereka banyak kali lebih dua puluh tahun dan merasakan mereka adalah alat praktikal yang mana-mana bomoh boleh gunakan.

1. Tonglen Meletakkan-On-Tangan

Terapi urut biasanya ibu. Meniru urut banyak unsur Mothering; menenangkan bayi, menyerahkan bayi botol, suara yang lembut, meletakkan bayi tidur ... Oleh kerana kita mengurut terapi sudah meniru ibu, Tonglen tidak hamparan.

Pertama berehat tangan anda pada orang itu. Terdapat beberapa cara untuk melakukan Tonglen melalui tangan anda. Yang saya lakukan paling kerap adalah untuk membayangkan satu tangan memberikan dan yang lain mengambil masa. Saya akan menerangkan melakukan Tonglen hanya dengan otot, tetapi anda boleh melakukannya dengan aspek-aspek lain orang itu.

Bayangkan salah satu tangan anda adalah muncung kedai-vac. Bayangkan toksin dari otot orang lain itu diambil melalui tangan vakum anda, dengan anda. Tangan yang satu lagi menuangkan bahan yang baik ke dalam otot orang lain. Oksigen segar dari paru-paru anda dan pemakanan yang baik daripada penghadaman anda menuang melalui tangan anda, mandi otot orang lain. Its seolah-olah ini adalah bayi anda dan tangan anda menyediakan sambungan plasenta, memberi dan mengambil.

Adakah ia berfungsi? Boleh tangan anda benar-benar berkongsi oksigen dan pemakanan dan sisa tentang halangan kulit? Jika saya menulis jawapan di sini, saya hanya boleh memberitahu anda pendapat dan pengalaman saya sendiri. Anda pasti bebas untuk mencuba dan mengetahui untuk diri sendiri.

Teknik 2. Tonglen Tenaga

Satu lagi cara untuk melakukan Tonglen adalah dengan tangan anda di atas badan, atau pada satu jarak. Anda tidak menyentuh orang itu. Malah, kedua-dua contoh yang Chögyam Trungpa memberikan berada di tempat yang.

Jika seseorang itu hadir, berkata, berbaring mendatar, anda boleh memegang satu tangan ke atas orang, mungkin 18 inci di atas badannya. Anda boleh bayangkan tangan anda adalah kedai-VAC, menghisap apa-apa tenaga dalam badan perempuan yang tidak membantu beliau. Bayangkan tenaga yang masuk ke dalam badan anda sendiri dan mendapat ditapis atau diproses. (Bayangkan anda mempunyai organ tenaga yang memproses sisa dan pemakanan, sama seperti organ-organ fizikal anda lakukan). Tangan yang satu lagi menuangkan tenaga ke dalam orang itu.

Jika orang lain tidak ada, anda masih boleh memegang tangan anda untuk membantu anda membayangkan mereka kitaran. Pernafasan adalah satu lagi cara untuk membayangkan ia; antara satu sama menyedut dan menghembus nafas. Mana-mana visualisasi anda gunakan, ia adalah penting untuk melihat jumlah yang sama stuff - fizikal, bertenaga, emosi, rohani, atau lain-lain - keluar dari mereka pergi ke dalam mereka.

Apakah Mengambil Tenaga Masalah?

Ia adalah dalam Kejatuhan 1995 yang saya minta latihan Tonglen dari guru Tibet Jigdal Dagchen Sakya. Oleh satu set pelik kebetulan saya bertemu Stephen Bruno pada bulan Disember 1995. Beliau berkata beliau telah dipanggil. Tidak lama kemudian saya telah menghadiri bengkel Stephen, ada yang kira-kira penyembuhan dengan tenaga. Pada satu bengkel kita yang dilakukan kepada seorang wanita yang mempunyai tumor otak yang berkembang pesat. Dalam kelas ini kami hanya dilatih untuk memberi tenaga, tidak mengambil.

Orang dalam kelas ini sentiasa bertanya tentang tenaga buruk dan bagaimana untuk melindungi diri mereka daripada tenaga yang tidak baik orang lain. Stephen sabar menjelaskan bahawa tenaga adalah tidak buruk atau baik. Dia menyediakan kertas edaran; bibliografi buku mengenai Fizik, termasuk Einstein, relativiti, dan mekanik kuantum. Cahaya adalah satu bentuk tenaga, bukan? Anda tidak fikir ada yang baik dan buruk tenaga cahaya, adakah anda? Peserta masih ragu-ragu.

Dia melatih kita untuk melakukan pengimbasan dan berseri-seri dengan satu tangan kira-kira 18 inci atau lebih besar di atas badan. Dengan cara itu, tangan anda tidak akan menjadi haba badan sensing dan elektrik statik, sensasi yang akan mengalih perhatian anda daripada merasa tenaga. Beliau berkata pula adalah sama penting; Tangan yang tergantung di sebelah anda adalah seperti tiang lain bateri, jadi litar yang dicipta, beliau mengajar.

Sebaik sahaja pada musim gugur tahun 1998 saya telah dijemput untuk menonton salah satu sesi tenaga penyembuhan Stephen. Beliau menggalakkan saya untuk bertanya soalan semasa sesi. Wanita itu memberitahu beliau mengenai beberapa isu dan masalah kesihatan. Dia berbaring berdepan (pakaian) di atas meja urut. Saya berdiri di sebelah yang bertentangan dengan meja urut dari Stephen, dan kerana dia berpindah di meja, saya berpindah sekitar seberang jadi saya tidak akan berada dalam perjalanan. Saya terus tangan saya secara pasif dilipat di belakang saya kerana saya melihat dan mendengar. Beliau memegang satu tangan kira-kira 18 inci di atas badan dan tangan kiri yang lain kepada pasukannya, yang lebih rendah. Dia berjalan ke seluruh badan dia sekali, mengimbas, kemudian kembali ke tempat dia merasakan seri yang paling.

Tangan-Nya datang kepada perhentian di atas kepalanya. Jarinya menunjuk ke dalam rahang ketika dia bertanya, Bolehkah anda rasa?

Tidak, katanya.

Bolehkah anda merasakan bahawa, dia bertanya, kira-kira sepuluh saat.

Ya.

Adakah ia terlalu banyak?

Ya.

Okay saya beralih ke bawah. Bagaimana itu?

Itulah yang baik.

Saya menggunakan kira-kira enam pada skala satu kepada seribu, ia berkata kepada beliau, maka beliau memandang pada saya. Dia tidak menjawab.

Saya sangat teruja kerana dalam kelas, dia tidak pernah dibuktikan, hanyalah mendapat petunjuk orang lain untuk melakukan kerja-kerja tenaga dengan rakan-rakan mereka. Saya dumbstruck bahawa dia boleh merasakan tenaga yang begitu kuat bahawa dia mahu ia ditolak. Yang tidak pernah berlaku dengan kami pelajar di dalam bengkel itu.

Oleh kerana dia telah melihat saya saya rasa saya perlu bertanya kepada dia sesuatu. Jadi saya bertanya kepadanya tentang tangan menghantar beliau bahawa adalah lebih rahang beliau.

Tidak, itu bukan tangan penghantaran, katanya.

Saya terkejut.

Dengan tangan ini saya menarik tenaga daripada beliau dan ... mari kita lihat, bagaimana saya boleh menjelaskan ini ... Ia seperti saya sedang menapis tenaga beliau melalui diri saya dan kemudian berbasikal kembali ke dalam beliau.

Ini mengejutkan saya lebih. Dalam kelas, dia tidak pernah menyebut mengambil tenaga orang lain, kecuali untuk mengatakan tidak akan ada bahaya, kerana tidak ada perkara seperti tenaga yang tidak baik. Dia tidak pernah mencadangkan kami mencuba sebagai satu bentuk penyembuhan. Saya telah melihat sendiri apa guru mencadangkan kepada murid-muridnya, tetapi bagaimana dia benar-benar melakukannya sendiri. Ini bukan dia mencadangkan saya melakukannya dengan cara ini, beliau hanya menjadi lemah, membenarkan saya untuk melihat amalan peribadinya.

Bahawa kebimbangan leteran lama muncul dalam kepala saya. Selepas tiga tahun di bengkel beliau saya tidak tahu untuk bertanya kepadanya tentang tenaga yang baik dan buruk, tetapi masih saya bimbang. Saya menemui satu cara untuk bertanya soalan saya tanpa membuat kesilapan memikirkan tenaga datang dalam dua jenis, baik dan buruk. Jadi saya mula ragu-ragu, Jika terdapat tenaga dalam beliau yang ... digunakan untuk kurang daripada pola yang sihat, dengan kesan yang tidak diingini ...

Teruskan, katanya, dengan sedikit senyuman, kerana dia berterusan berbasikal tenaga beliau melalui dirinya sendiri.

Tidak akan tenaga yang, apabila ia datang ke dalam anda, mempunyai kecenderungan yang sama untuk melakukan perkara-perkara yang tidak sihat atau yang tidak diingini di dalam kamu?

Tidak sama sekali. Tenaga tidak tahu apa yang ia digunakan untuk digunakan untuk. Kerana ia bergerak keluar dari perempuan dan ke dalam saya, tenaga yang setimpal. Pada saya ia melakukan apa corak saya mengarahkan, bukan perempuan.

Saya tidak tahu apa lagi yang bertanya. Saya hanya memerhati dengan kagum.

Apabila dia mendapat dari meja sejam kemudian saya dapat melihat dia kelihatan lebih tinggi, lebih muda, dan lebih bertenaga. Dia kelihatan lebih menarik dengan cara yang semulajadi. Semua kesakitan dia telah dilaporkan pada awal sudah tiada lagi. Beliau seolah-olah berpuas hati, lebih gembira dan-kerana saya tahu dia dari kumpulan saya boleh katakan kepada-lebih bagus bahawa dia biasanya bertindak. Kinder. Saya rasa saya boleh percaya dia lebih.

Tetapi rasa ingin tahu yang sebenarnya adalah bahawa Stephen tidak kelihatan lebih teruk kerana tenaga beliau. Saya telah membaca dan selalu mendengar dari pengamal perubatan tenaga yang anda perlukan untuk melindungi diri anda daripada tenaga orang lain supaya anda tidak dijangkiti. Dan juga menggunakan perlindungan, pengamal sering berakhir dengan rasa berat atau sakit atau tertekan atau marah, semua jenis negatif. Stephen adalah sila diri tetap baik-kejam beliau. Saya dapat mengesan sebarang perubahan di dalam dia.

Etika dan Sempadan

Dalam profesion saya, kita dilatih untuk mewujudkan dan mengekalkan sempadan antara pemberi dan penerima. Tonglen seolah-olah direka untuk menyeberangi sempadan. Apakah cara yang betul?

Sempadan melindungi keselamatan. Budaya kita adalah berdasarkan kepada "undang-undang semula jadi" sempadan. Perlembagaan Amerika Syarikat adalah berdasarkan sempadan hak individu untuk hidup, kebebasan, harta, dan kegiatan. Hakikat bahawa kebanyakan orang bersetuju untuk sempadan ditubuhkan "saya" dan "anda" membolehkan individu untuk berjalan bebas melalui jalan-jalan tanpa membawa senjata. Bahagian-bahagian dunia yang bersetuju untuk sempadan ini adalah lebih selamat. Dalam keselamatan ini, orang berasa selamat untuk menghidupkan fikiran mereka jauh dari pertahanan dan mempunyai masa lapang untuk memikirkan usaha-usaha yang lebih tinggi. Orang dalam bahagian selamat di dunia lebih produktif, kreatif, dan berdaya cipta. Umat ​​manusia berkembang lebih cepat dengan sempadan dipersetujui.

Sempadan dalam terapi membolehkan kedua-dua pemberi dan penerima untuk berasa selamat untuk dikecewakan pengawal mereka. Terapi adalah sia-sia apabila sama ada pemberi atau penerima adalah menjaga dan pertahanan.

Walau bagaimanapun, Tonglen adalah berbeza. Wanita hamil tidak mewujudkan sempadan di antara dirinya dan janin. Janin memerlukan darah dan oksigen beliau untuk terus hidup. Janin tidak boleh memproses bahan buangan sendiri lagi. Jika wanita hamil dicipta dan sempadan dengan baik, tidak ada janin akan terus hidup untuk kelahiran. Ia tidak sukar untuk membayangkan seorang ibu akan melanjutkan sempadan di sekeliling janin supaya kedua-dua dianggap beliau "diri." Dia suka bayi dan mahukan yang terbaik untuk itu. Tetapi ini bukan bagaimana Dalai Lama melakukannya. Beliau memohon Tonglen untuk musuh yang paling teruk, orang yang dia menganggap yang paling jahat di dunia.

Ia akan menjadi tidak beretika untuk Kod profesion saya dan tidak mengikut perlembagaan bagi saya untuk mencadangkan bahawa anda jatuh sempadan anda. Tetapi bagaimana jika anda hanya melanjutkan mereka di sekitar orang-orang yang anda mahu untuk menyembuhkan? Anda adalah pengadil yang terbaik dari sempadan anda sendiri. Saya sangat menyokong orang yang melakukan apa yang mereka perlu berasa selamat. Sila gunakan Tonglen hanya apabila anda rasa ia adalah selamat untuk berbuat demikian.

Tonglen dan Rakan Tanggungjawab

Saya telah bekerja pada artikel ini selama kira-kira sepuluh tahun tetapi ada sesuatu yang hilang. Saya bercakap dengan Stephen Bruno beberapa minggu lalu untuk membersihkan sesuatu yang telah berkenaan saya. Saya mengingatkan beliau sesi tenaga saya melihat beliau melaksanakan pada tahun 1998 dan bertanya kepadanya tentang tanggungjawab penerima. Katanya, beliau bermula pada tahun 1960-an melakukan penyembuhan dengan cara itu, tetapi dia lama dahulu berpindah ke rakan-terapi, di mana penerima mengambil meningkatkan tanggungjawab dalam penyembuhan beliau. Sesi saya dilihat kebanyakannya untuk kepentingan saya sendiri.

Tonglen adalah contoh kaedah di mana bomoh itu melakukan semua kerja dan penerima tidak perlu berbuat apa-apa. Ibu melakukan semua kerja dan bayi tidak bertanggungjawab. Ini adalah semula jadi kerana janin itu tidak mempunyai keupayaan.

Apabila janin dilahirkan dan membesar sebagai kanak-kanak, semakin banyak keupayaan memeluk. Orang tiba ke alam dewasa dengan satu set keupayaan. Dalam banyak kes orang dewasa tidak mempunyai keupayaan tertentu; mereka tidak dapat menjaga diri sendiri. Dalam kes lain orang dewasa semata-mata tidak mahu melakukan perkara-perkara yang akan membantu mereka. Mereka mempunyai keupayaan, mereka hanya tidak mempunyai insentif.

Terapi berfungsi terbaik apabila terapi menahan keinginan untuk membantu orang-orang yang mampu membantu diri mereka sendiri.

Apabila terapi membantu orang yang sudah memiliki kemampuan, tetapi hanya tidak mahu membantu diri mereka sendiri, maka penerima tumbuh bergantung kepada si pemberi. Penerima ini mungkin berada dalam kesihatan yang lebih baik, tetapi adalah lebih teruk kerana dia kini kurang cenderung untuk menjadi diri yang mencukupi.

Selalunya orang semata-mata tidak mampu untuk melakukan perkara-perkara untuk diri mereka sendiri. Lagi. Jadi cara terbaik ahli terapi mungkin perkhidmatan bukan sahaja untuk melakukan perkara-perkara untuk dia, tetapi dengan dia. Dalam perkongsian. Ahli terapi terbaik menahan terapi dari mereka yang mampu. Seperti ahli terapi fizikal yang tidak akan membuka pintu untuk anda, walaupun ia adalah hari pertama anda pada tongkat. Pegangan bantuan mengajar dan memberi kuasa kepada penerima untuk mengambil lebih banyak tanggungjawab untuk hidup sendiri dan penyembuhan. Seseorang pekongsi-ahli terapi jam tangan keupayaan masa penerima untuk seketika, dan membantu atau menahan apa yang hampir sama kadar penerima mampu. Rakan-terapi membawa kepada orang yang diberi kuasa yang bukan sahaja boleh membantu diri mereka sendiri tetapi melangkah ke dalam tanggungjawab melayani orang lain. Dunia menjadi tempat yang lebih baik. Penduduk meningkatkan tanggungjawabnya terhadap diri dan orang lain.

Tonglen tidak adalah rakan-terapi. Tonglen adalah penyembuhan tanpa syarat. Tonglen-perbuatan-Nya kepada orang lain tanpa mereka perlu mengangkat jari. Jika anda jenis orang yang mahu untuk memberi kuasa kepada orang lain untuk menjadi yang terbaik mereka, anda akan menggunakan Tonglen berhati-hati.

Namun, walaupun anda adalah jenis orang yang mahu untuk memberi kuasa kepada orang lain, ia berfungsi untuk anda mempunyai sekurang-kurangnya beberapa pengalaman tanpa syarat penyembuhan orang lain. Mengapa? Kerana selepas anda telah melihat kesan Tonglen, anda akan berbeza. Hubungan anda akan berbeza kerana semua sedar bahawa penyembuhan tanpa syarat benar-benar satu pilihan. Kemudian apabila anda mencadangkan kepada seseorang bahawa dia boleh melakukan sesuatu sendiri, dia tahu anda tidak hanya akan mengelak tanggungjawab anda dengan melakukan kurang, tetapi yang anda lakukan kurang untuk manfaat beliau.

Ini adalah di mana saya dalam pembelajaran saya. Sehingga hari ini, November 17, 2011, saya tidak pernah melihat apa-apa keterangan uncontestable bahawa sesiapa yang telah sembuh di bawah tangan saya, tetapi saya terus mencuba. Dalam masa yang sama saya menggalakkan penerima untuk melakukan apa yang mereka dapat, dan saya melakukan yang terbaik untuk melakukan yang lain dalam perkongsian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar