Minggu, 08 November 2015

Mitos Tentang Hipnosis dan Hipnoterapi

Mitos Tentang Hipnosis dan Hipnoterapi

Mengapa Hypnosis menakutkan sesetengah orang? Terdapat banyak Mitos Mengenai Hypnosis dan mitos ini dicabar setiap hari. Walaupun hypnotists peringkat dan rancangan TV telah merosakkan imej awam hipnosis, sebuah badan yang semakin meningkat penyelidikan saintifik menyokong manfaat dalam merawat pelbagai keadaan, termasuk kesakitan, pengurusan tekanan, kemurungan, kebimbangan dan fobia, serta pengubahsuaian tingkah laku!

"Hypnosis bekerja dan sokongan empirikal adalah tidak berbelah bagi dalam hal itu. Ia benar-benar membantu rakyat," kata Michael Yapko, PhD, seorang ahli psikologi dan ahli Persatuan Amerika Hypnosis Klinikal. Hipnosis telah digunakan selama berabad-abad untuk mengawal kesakitan, termasuk semasa Perang Saudara apabila Pakar Bedah Tentera dipukau askar cedera sebelum potong tangan.

Hypnosis membantu untuk memudahkan keadaan yang sangat santai kepekatan dalaman dan perhatian tertumpu untuk melegakan seeking individu dalam pelbagai bidang kehidupan mereka. Hypnotherapy Pengamal boleh menjaga pelanggan mereka dengan juga mengajar mereka untuk hypnotize diri mereka di rumah untuk mengurangkan sakit kronik, memperbaiki tidur, atau mengurangkan beberapa gejala kemurungan atau keresahan. Ini biasanya dirujuk sebagai Self-hypnosis. Ramai pengamal hipnosis akan mendidik pelanggan mereka mengenai konsep dan teori bahawa "semua hipnosis adalah hipnosis diri." Apakah yang dimaksudkan dengan ini adalah bahawa pelanggan adalah dalam kawalan sepenuhnya pengalaman mereka negeri hipnosis.

Salah satu mitos yang biasa mengenai hipnosis adalah bahawa pelanggan adalah di bawah kawalan Hypnotherapist dan mereka boleh membuat anda melakukan perkara yang anda mungkin tidak mahu lakukan. Sebenarnya bertentangan dengan lengkap adalah benar, pelanggan berada di tempat duduk pemandu. Semasa sesi hipnosis hypnotherapist itu menawarkan pelbagai cadangan kepada pelanggan dan pelanggan mempunyai kebebasan penuh untuk sama ada menerima atau menolak cadangan yang sedang ditawarkan. Jika cadangan yang bertentangan dengan kepercayaan pelanggan moral atau etika, atau berkonflik dengan matlamat pelanggan daripada pelanggan dengan mudah akan menolak cadangan tertentu.

Oleh kerana mitos ramai orang telah menurun peluang untuk mengalami manfaat daripada sesi hipnoterapi rasmi dan apa yang mengejutkan adalah bahawa pada hakikatnya kita semua mengalami pelbagai bentuk hipnosis diri setiap hari. Ia adalah sama dengan hari bermimpi atau berada begitu benar-benar asyik dalam buku atau program TV yang anda boleh mengabaikan seseorang bercakap dalam bilik yang sama. Yang pada asasnya apa yang hipnosis adalah. Berikut adalah contoh yang lain. Sebelum tidur setiap malam, kita melalui satu fasa yang hampir sama dengan hipnosis. Secara umum, Hypnosis Therapeutic ialah perasaan yang menyenangkan relaksasi.

Hipnosis klinikal atau perubatan telah diiktiraf oleh Persatuan Perubatan Amerika sejak 1958, terutama sebagai alat pengurusan kesakitan. Hypnosis Perubatan semakin popular sebagai satu kaedah untuk memerangi pelbagai masalah, dari ketagihan nikotin untuk sakit kronik. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, pengguna telah menghabiskan lebih banyak wang pada ubat alternatif atau integratif, termasuk hipnosis, dari pada terapi konvensional, Dr Thomas Nagy, seorang ahli psikologi kakitangan di Pusat Perubatan Integratif di Stanford berkata. Mengapa tidak memberi hipnosis cuba? Ia selamat dan boleh menjadi pengalaman yang sangat memuaskan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar