Minggu, 08 November 2015

Rawatan alternatif - Maklumat mengenai Terapi Alternatif dan Bio

Rawatan alternatif - Maklumat mengenai Terapi Alternatif dan Bio

Terapi alternatif telah muncul daripada rasa tidak puas hati orang ramai dengan had rawatan konvensional.

Sistem perubatan konvensional telah mengurung dirinya menjadi hanya mendiagnosis dan merawat penyakit dan bukannya memberi tumpuan kepada pencegahan. Walaupun percubaan untuk membetulkan persepsi orang ramai telah dibuat dengan dorongan untuk diagnosis awal penyakit, perubatan konvensional masih tidak dapat bantuan kepada orang yang sihat yang hanya mencari cara untuk kekal sihat.

Apa perubatan konvensional menganggap pencegahan, calitan PAP, mammographies, colonoscopies, ujian tekanan jantung, sebenarnya kaedah mendiagnosis penyakit di peringkat awal. Tidak salah satu daripada kaedah-kaedah ini sebenarnya menghalang penyakit daripada berlaku. Sangat-sangat sedar akan keperluan untuk mencegah penyakit, orang ramai telah lama mencari jalan yang berbeza pencegahan benar. Sebagai penduduk kita hidup lebih panjang dan sihat nyawa, menangguhkan proses penuaan telah menjadi satu kemestian untuk ramai orang. Malah, satu industri yang berkembang pesat keseluruhan telah dibangunkan dalam usaha untuk memenuhi keperluan ini mendesak untuk kekal muda dan sihat. Menopaus dan ketidakseimbangan hormon atendan itu telah menyediakan sejumlah besar bahan api untuk industri kesihatan alternatif. Berbilion dolar dibelanjakan setiap tahun oleh wanita mencari bantuan alternatif untuk gejala ketidakseimbangan hormon, dan berjuta-juta dolar dibelanjakan oleh industri alternatif dalam pembangunan dan promosi rawatan alternatif.

Walaupun trend alternatif semakin pesat membangun, ia harus mengingatkan doktor konvensional dan pesakit untuk menjadi berhati-hati, berpengetahuan dan berhati-hati dalam membuat pilihan yang selamat dan berkesan di kawasan baru ini. Pada masa lalu banyak pesakit saya datang kepada saya dengan soalan pada terapi alternatif. Sebagai seorang doktor konvensional saya mempunyai akses yang terhad kepada dunia alternatif, dan saya terpaksa melakukan penyelidikan saya sendiri. Akhirnya, saya menjadi sebahagian dari seorang pakar. Saya mula menggunakan terapi alternatif dalam amalan saya dengan keputusan yang berbeza-beza. Artikel ini menawarkan gambaran keseluruhan dunia perubatan alternatif Saya telah berkongsi dengan pesakit saya dan telah mempunyai beberapa kejayaan dengan.

Tetapi sebelum anda cuba mana-mana ubat-ubatan ini, saya sangat menyarankan anda mendapatkan nasihat profesional. Tidak mengikuti nasihat yang diberikan oleh orang-orang jualan di kedai-kedai makanan kesihatan atau pengiklanan dalam talian oleh pemasar bagi produk tertentu yang mereka jual. Jangan terpedaya dengan tawaran khas diiklankan untuk penawar-semua ubat-ubatan, anda tidak tahu apa yang ada pada mereka, anda tidak tahu apa kesan mereka akan. Mencari seorang doktor yang berminat dalam terapi alternatif, pergi ke pembekal penjagaan kesihatan yang mempunyai pengalaman dan mendapatkan bantuan yang paling berpengetahuan disediakan. Walaupun produk-produk ini boleh didapati over-the-kaunter, mereka mungkin tidak selamat seperti yang anda fikirkan. Ingat, hanya ada seorang di antara kamu dan setiap kali anda mengambil makanan tambahan atau ubat, anda memberi kesan kepada kira-kira badan anda.

Kebanyakan makanan tambahan dan herba yang tidak dikawal selia oleh Pentadbiran Makanan dan Ubat-Ubatan (FDA). Ini adalah bahagian yang paling penting yang anda harus sedar apabila membuat pilihan terapi alternatif.

Pentadbiran Makanan dan Ubat-Ubatan merupakan badan persekutuan peraturan yang meluluskan ubat untuk kegunaan oleh orang ramai. Satu-satunya ubat yang diluluskan oleh agensi ini adalah farmaseutikal, ubat-ubatan dengan rumusan kimia yang unik, dipatenkan dan telah menjalani proses yang ketat dan mahal ujian untuk fungsi dan keselamatan.

F.D.A. kelulusan adalah sebahagian besar daripada perbelanjaan untuk membawa ubat-ubatan yang dipatenkan untuk pasaran. Setelah mendapat kelulusan ini syarikat ubat boleh membuat tuntutan tertentu yang berfungsi untuk membezakan antara ubat-ubatan dan membenarkan mereka untuk mengenakan harga yang lebih tinggi untuk produk mereka. Kerana F.D.A. proses kelulusan adalah membosankan dan mahal, hanya syarikat-syarikat farmaseutikal dengan dana yang tidak terhad boleh mengambil ujian itu.

Walaupun F.D.A. kelulusan tidak menjamin keselamatan. F.D.A. ubat-ubatan yang diluluskan sering diambil dari pasaran dalam tergesa-gesa apabila mereka membuktikan berbahaya kepada pengguna. Beberapa contoh baru-baru ini adalah: ubat Duract-anti-radang diambil dari pasaran kerana ia menyebabkan kegagalan hati, Rezulin - sejenis ubat yang digunakan untuk merawat kencing manis jenis 2 yang menyebabkan ketoksikan hati, Seldane - antihistamin dengan jantung dan lain-lain yang tidak diingini kesan sampingan.

The F.D.A. tidak menilai fungsi dan keselamatan, atau menyelia pembuatan terapi alternatif, herba dan makanan tambahan. Kerana ini adalah semula jadi, bahan-bahan unpatentable, tidak ada syarikat besar yang berfungsi untuk membuat banyak wang dari kelulusan FDA dan penggunaan orang ramai jenis produk. Oleh itu, terapi yang paling alternatif, herba, dan makanan tambahan tidak menjalani proses kelulusan yang mahal daripada FDA. Sekali lagi, ini tidak bermakna bahawa mereka tidak selamat atau berkesan. Namun keadaan ini meninggalkan kita, orang awam dalam kedudukan yang tidak menentu. Setiap kali anda pergi ke kedai makanan kesihatan, anda membeli pada iman. Maklumat pada label adalah samar-samar, kandungan agak dipersoalkan dan saya pasti anda perasan, tanda-tanda untuk digunakan adalah sentiasa hilang. Anda boleh tidak pernah tahu apa yang ada dalam pil yang anda ambil. Dan itu adalah satu pemikiran menakutkan. Kita hidup dalam masyarakat di mana pemasar terbaik, syarikat yang menghabiskan wang yang paling untuk pengiklanan, mendapat produk mereka dijual.

Jadi bagaimana anda memilih makanan tambahan atau herba untuk mengambil?

Yang adalah pengeluar produk?

Apabila saya mula menyelidik rawatan alternatif untuk gejala ketidakseimbangan hormon, saya belajar sesuatu yang tidak ramai yang tahu. Tidak banyak pengeluar makanan tambahan mentah, vitamin dan herba. Kepelbagaian yang besar daripada jenama yang mengisi rak kedai-kedai makanan kesihatan kita, sering produk yang sama dibungkus oleh syarikat yang berbeza.

Biar saya jelaskan sedikit lagi.

Mari kita Dong Quai- makanan tambahan herba yang mungkin meningkatkan hot flashes. Dong Quai boleh didapati di kedai-kedai di bawah sebanyak dua puluh label yang berbeza. Kebanyakan Dong Quai dihasilkan oleh segelintir syarikat pembuatan yang pakej mentah Dong Quai bawah label yang berbeza. Ia adalah mustahil untuk menentukan siapa pengeluar ada dan yang produk adalah lebih baik. Sesiapa sahaja boleh membuat kontrak dengan pengilang, kemudian mendapatkan packager, meletakkan label mereka sendiri pada tambahan, dan kemudian menjualnya kepada orang ramai. Ia mudah itu. Tetapi ia meninggalkan orang ramai dalam kedudukan yang tidak selesa. Sebaliknya, industri ini telah mengiktiraf keperluan untuk jenama makmal diuji, dan beberapa pengeluar dengan panjang rekod prestasi yang kukuh berdiri telah menetapkan diri mereka di pasaran. Produk mereka adalah seragam. Bagi pengguna ini adalah fakta yang penting. Standard, bermakna, bahawa dos adalah sama dari kumpulan ke kumpulan makanan tambahan. Untuk instance- Wort St John dibuat oleh Pharmanex mempunyai jumlah yang sama bahan-bahan aktif di dalam setiap botol Wort St John dibeli di bawah label Pharmanex itu. Kerana tidak ada agensi kawal selia yang memerlukan penyeragaman dos, pengeluar memutuskan sama ada untuk menyediakan ujian dalaman dan kawalan kualiti untuk produk mereka.

Saya nasihatkan anda untuk tetap dengan produk yang seragam dilabel untuk keselamatan anda sendiri. Beberapa contoh produk yang dilabel diseragamkan termasuk: Pharmanex, Bounty Alam, Solgar dan Labs Twin.

Dengan mengandaikan bahawa anda telah memilih jenama yang boleh dipercayai dengan rekod prestasi yang terbukti masih ada jaminan terapi yang akan bekerja untuk anda. Satu halangan yang berpotensi untuk mendapat manfaat yang paling dari herba pilihan anda, vitamin atau makanan tambahan, adalah bioavailabiliti.

Perkataan yang besar dengan implikasi besar. Bio mewakili jumlah bahan aktif dalam ubat-ubatan atau makanan tambahan yang masuk ke dalam aliran darah dan boleh digunakan dengan berkesan oleh badan anda. Anda boleh mengambil paun makanan tambahan tanpa peningkatan dilihat dalam keadaan anda hanya kerana badan anda tidak dapat mengeluarkan bahan-bahan yang berfaedah. Satu contoh yang sempurna adalah keladi dalam bentuk semula jadi. Walaupun keladi mengandungi progesteron, hormon badan kita memerlukan, makan keladi tidak akan memberikan anda progesteron itu. Ini kerana badan kita tidak boleh membuat keladi bioavailable, bermakna ia tidak boleh mengeluarkan progesteron itu daripada mereka. Bagaimana makanan tambahan itu masuk ke dalam sistem anda, apa yang badan tidak dengan sekali ia dalam aliran darah anda, berapa banyak ia sampai ke sel-sel anda dan bagaimana mereka menggunakannya, hanya bahagian cerita bioavailabiliti. Apabila ubat-ubatan diuji untuk keberkesanan, penanda yang paling penting adalah bioavailabiliti mereka. Dengan makanan tambahan dan bahan-bahan makanan, yang tidak berada di bawah penelitian FDA, bioavailabiliti adalah tidak ditangani.

Satu lagi contoh bioavailabiliti pembolehubah adalah kalsium. Kalsium adalah penting untuk struktur tulang yang baik. Tetapi mengambil kalsium tambahan tidak memastikan bahawa lebih banyak kalsium masuk ke dalam sistem kami, apatah lagi untuk sel-sel tulang kami atau ke dalam tulang kita. Mari kita mengikuti jalan pil kalsium yang anda ambil pada waktu petang, tiga jam selepas makan terakhir anda. Perut anda kosong dan pil mendapat dipecahkan kepada komponen-komponen kecil oleh jus gastrik. Jika komponen adalah cukup kecil, kalsium tambahan yang anda ambil akan diserap ke aliran darah anda. Jika tidak cukup kecil, ia akan melalui perut dan ke dalam usus dan keluar yang lain akhir tiada kalsium tambahan untuk badan anda. Jika ia akan diserap ke dalam aliran darah anda, ia mempunyai peluang yang baik untuk mendapatkan ke sel-sel tulang anda. Tetapi sekali di sana, tidak ada jaminan bahawa sel-sel yang memerlukan kalsium yang mempunyai enzim, substrat, dan semua elemen alam sekitar lain yang perlu, untuk menyerap molekul kalsium dan menggunakannya untuk membuat tulang yang kuat.

Laluan saya gunakan untuk menggambarkan nasib kalsium di dalam badan anda adalah sama dengan apa-apa makanan atau ubat-ubatan yang lain yang anda ambil. Terdapat banyak makanan tambahan yang hebat boleh didapati dengan potensi manfaat yang luar biasa. Sebab mereka tidak hidup sehingga janji-janji mereka kerana mereka tidak bioavailable. Ini adalah salah satu sebab utama banyak makanan tambahan tidak berfungsi. Dalam usaha untuk meningkatkan bioavailabiliti, banyak pengeluar menasihatkan supaya mengambil makanan tambahan mereka semasa perut kosong. Sebab di sebalik ini kaedah pentadbiran adalah bahawa hipotesis, perut kosong akan lebih cenderung untuk mencerna dan menyerap makanan tambahan daripada jika dicampur dengan makanan atau ubat-ubatan lain. Saya menekankan hipotesis, kerana tidak ada kajian untuk menyokong bioavailabiliti kebanyakan makanan tambahan di pasaran hari ini.

Kaedah-kaedah lain pentadbiran (selain pil dan tablet) mempunyai kadar yang lebih baik penyerapan dan bioavailabiliti. Syarikat-syarikat farmaseutikal telah menjalankan banyak kajian yang mengukuhkan bioavailabiliti peningkatan krim dan gel. Sebabnya ialah terutamanya bahawa kulit adalah lebih mudah diramalkan penyerap, ia adalah organ terbesar dalam tubuh manusia dan aliran darah ke kulit adalah tinggi di kawasan panas, seperti dada, dalaman paha, mata senjata, dan nadi (pergelangan tangan, pergelangan kaki, ketiak, pangkal paha).

Dari sudut pandangan klinikal, tahap bioavailabiliti bahan yang berkadar terus dengan kesan jangkaan itu. Jika anda mengambil pil untuk menghilangkan sakit kepala dan sakit kepala itu hilang dalam tiga puluh minit hingga satu jam selepas anda mengambil pil, klinikal bercakap, pil itu bioavailable cukup berkesan. Apabila kita membincangkan bioavailabiliti hormon semula jadi atau makanan tambahan kami merujuk kepada kesan subjektif yang boleh diukur (seperti penghapusan hot flashes, atau berpeluh malam misalnya).

Nasib baik dalam perjalanan anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar