Minggu, 08 November 2015

Violet Gentian: A Penyembuhan Mengenai untuk Thrush

Violet Gentian: A Penyembuhan Mengenai untuk Thrush

Banyak kajian telah mendapati bahawa gentian violet mempunyai potensi untuk menyebabkan kanser pada mereka yang menggunakannya. Kajian-kajian ini menunjukkan bahawa pewarna yang mendalam ini mempunyai kesan sampingan ke atas haiwan makmal. Ini mungkin kerana ungu gentian berasal dari tar arang batu, yang telah didapati menyebabkan kanser pada dos yang tinggi.

Malangnya, sifat berbahaya tar arang batu telah belajar melalui belajar yang dibuat sakit oleh bahan. Pekerja pembinaan yang permukaan jalan terkena sealant permukaan yang dibuat dari tar arang batu mempunyai risiko yang tinggi untuk kanser paru-paru.

Sama seperti mengganggu, ungu gentian juga mengandungi jumlah kesan merkuri-bahan yang toksik kepada badan dan digunakan dalam termometer. Jika anda pernah membaca tentang keracunan merkuri, anda tahu bahawa ia bukan sesuatu yang anda mahu dalam badan anda.

Satu kebimbangan yang lebih kecil adalah bahawa gentian violet boleh menyebabkan tatu apabila digunakan untuk luka terbuka. Ini mungkin baik-baik saja dalam mulut tetapi jika ia bersentuhan dengan luka terbuka mungkin ada tanda ungu ketinggalan semasa proses penyembuhan. Bahan ini, pada asalnya digunakan sebagai pewarna dalam kajian saintifik, adalah sangat tidak kemas untuk menangani.

Mendekati seorang doktor mengenai alternatif kepada ungu gentian. Jika ubat-ubat lain yang didapati berkesan untuk seriawan mulut anda boleh mengelakkan kebimbangan yang jelas ditimbulkan oleh penggunaannya.

Seriawan lisan adalah jangkitan yis mulut. Juga dipanggil candida, jangkitan yis adalah diklasifikasikan sebagai jangkitan kulat. Atas sebab ini, agen anti-kulat digunakan untuk merawat seriawan.

Krim baru boleh didapati dengan preskripsi untuk digunakan sebagai rawatan untuk seriawan mulut yang telah membantu dalam penyembuhan jangkitan yis lisan. Tanya doktor anda mengenai ubat-ubat dan kesihatan semulajadi yang selamat untuk digunakan dalam merawat seriawan.

Beberapa alternatif amalan penyembuhan bertanya kepada doktor anda tentang termasuk:

Chamomile. Tumbuhan ini terkenal dengan kualiti yang menenangkan pada kulit. Sering digunakan dalam teh sebagai bantuan tidur, chamomile juga berfungsi sebagai anti-kulat yang. Kepekatan kuat teh boleh digunakan untuk mengelap atau berkumur mulut seseorang yang mengalami seriawan.

Bawang putih. Terkenal dengan bantuan kepada sistem peredaran darah dan jantung, bawang putih juga anti-kulat yang berkesan. Bawang putih segar tidak mempunyai bau, tetapi apabila diletakkan pada kawasan yang dijangkiti ia mempercepatkan proses penyembuhan ada dengan menyerang jangkitan.

Rosemary. Herba ini merupakan anti-kulat yang kuat yang snuffs daripada candida. Perompak kubur pernah digunakan minyak untuk mencegah penyakit yang boleh datang daripada melaksanakan apa-apa amalan kotor. Teh ini menyegarkan, warna tanah dan ringan. Digabungkan dengan lidah sebagai pengangkut, harta tanah antikulat adalah dua kali ganda. Orang dewasa boleh menggunakan minyak pati dalam pencuci mulut buaya. Kanak-kanak hendaklah mempunyai versi ringan dan melekat dengan teh dan aloe ubat kumur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar