Jumat, 06 November 2015

Apa itu 'Semasa' Rage Tentang Electroanalgesia?

Apa itu 'Semasa' Rage Tentang Electroanalgesia?

Apakah hubungan dalam, electroanalgesia?

Wikipedia menerangkan cara ini:

"Electroanalgesia adalah satu bentuk analgesia, atau melegakan kesakitan, yang menggunakan elektrik untuk melegakan kesakitan. Alat-alat elektrik boleh dalaman atau luaran, di tapak sakit (tempatan) atau delocalized di seluruh badan. Ia berfungsi dengan mengganggu arus elektrik Electroanalgesia berbeza daripada analgesik tradisional seperti candu yang meniru endorfin semula jadi dan NSAIDS (ubat bukan steroid anti-radang) yang membantu melegakan keradangan dan menghentikan kesakitan pada sumber; isyarat sakit, menghalang mereka daripada sampai ke otak dan mendorong tindak balas. mempunyai potensi yang ketagihan yang lebih rendah dan menimbulkan ancaman kesihatan yang kurang untuk orang ramai, tetapi boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius, juga kematian, pada orang dengan kelengkapan elektronik seperti perentak jantung atau alat bantuan pendengaran dalaman, atau yang mempunyai masalah jantung. "

"Analgesia yang disebabkan oleh laluan arus elektrik."
....... The American Heritage® Kamus Perubatan

"pengurangan kesakitan dengan rangsangan elektrik saraf periferal atau lajur punggung saraf tunjang,"
... Miller-Keane Ensiklopedia dan Kamus Perubatan, Kejururawatan dan Kesihatan Bersekutu

Adakah orang-orang definisi betul?

Juga tidak betul-betul pasti sebagai satu konsep yang bukan baru, tetapi adalah sangat lama. Hanya supaya anda tahu anda boleh melihat istilah-istilah ini digunakan yang menandakan konsep yang sama, "electroceutical" dan "electroanalgesic". Apa yang menjadi menarik tentang bentuk ini elektroterapi adalah daripada melakukan invasif "blok saraf" (Saya akan membolehkan anda menyemak bahawa daripada di Wikipedia !!), konsep invasif bukan baru adalah untuk melakukan blok saraf electroanalgesia menggunakan peranti luaran .

Seorang pesakit datang ke klinik, biasanya dalam kesakitan, dan semasa di atas meja rawatan satu, dua atau tiga elektrod yang diletakkan di sepanjang tulang belakang dan elektrod yang lain adalah tempat di kawasan perut. Kuasa dihidupkan sehingga sensasi yang selesa dan pesakit dirawat selama lebih kurang 20 minit. Semasa prosedur electroanalgesia sensasi sakit itu hilang dan terdapat anestesia am dirasai di kawasan rangsangan.

Setelah selesai rawatan pesakit tidak lagi berasa sakit, sama seperti satu pengalaman yang telah menjalani satu blok saraf. Keputusan yang sangat memberangsangkan yang sakit kronik boleh dikawal dengan menggunakan frekuensi tinggi luar, stimulator jenis interferential untuk mengawal kesakitan.

Beberapa syarikat yang mengeluarkan peralatan yang mendakwa paraesthesia adalah disebabkan oleh frekuensi tinggi yang seolah-olah berbeza dari 4,000 hingga 20,000 denyutan sesaat (kekerapan). Masalah dengan logik yang selama beberapa dekad doktor telah dapat menghasilkan kesan paresthesia sama dengan unit puluhan, yang hanya 150 denyutan sesaat. Sekarang untuk kejelasan saya bercakap paraesthesia digit menggunakan unit puluhan pada amplitud tinggi (kuasa) dan 150 mp (denyutan sesaat atau kekerapan).

Dengan unit puluhan (transcutaneous perangsang saraf elektrik) seseorang mengambil jari, wrap dua elektrod sekitar digit, memastikan mereka tidak menyentuh, dan bertukar kuasa (amplitud) sehingga ke tahap di mana ia agak tidak selesa untuk kira-kira 20 minit. Selepas rawatan kebanyakan orang kemudian boleh mempunyai pin / jarum dimasukkan ke jari mereka yang telah dirangsang dan tidak akan merasa atau sakit sangat sedikit kerana paraesthesia rangsangan puluh '. "Tekanan" dirasai tetapi tidak sakit dan itu adalah secara amnya disebabkan oleh penghantaran sensasi tekanan adalah disebabkan oleh gentian kesakitan merokok, tidak gentian kesakitan.

Puluhan tidak mampu untuk menghasilkan paraesthesia di kawasan tulang belakang seperti juga frekuensi tinggi interferential. Persoalan yang tidak dijawab ialah sama ada electroanalgesia itu disebabkan oleh kekerapan yang lebih tinggi, amplitud yang lebih tinggi, atau penempatan elektrod atau sebab-sebab lain.

Kerana Klinik Pemulihan fungsi yang membuka terus harapan adalah untuk jawapan yang lebih pasti, berdasarkan pesakit - pengalaman klinikal dan penyelidikan oleh The American College of Medicine Fizikal.

Electroanalgesia adalah benar, ia adalah bagaimana kita perlu mendapatkan lebih banyak pengetahuan tentang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar